سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

«پاسگاه» پاییز کلید می‌خورد/ نابازیگرها در فیلم اول هاشم‌زاده

george-hashem-zadeh

پیش‌تولید فیلم سینمایی «پاسگاه» به کارگردانی ژرژ هاشم‌زاده مردادماه آغاز می‌شود.

پیش‌تولید فیلم سینمایی «پاسگاه» به کارگردانی ژرژ هاشم‌زاده مردادماه آغاز می‌شود.

ژرژ هاشم‌زاده که به تازگی پروانه ساخت اولین فیلم بلند خود را دریافت کرده به سوره سینما گفت: داستان فیلم در یک پاسگاه در مناطق مرزی شرق ایران حوالی استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد. البته قرار نیست فیلمبرداری در این مناطق انجام شود ما به دنبال مکانی هستیم که از نظر اقلیمی به منطقه مورد نظرمان شبیه و از نظر مسافت به ما نزدیک باشد. بنابراین احتمال می رود مناطق اطراف کاشان را مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: قصه آدم های «پاسگاه» مرزی در زمان حال رخ می‌دهد. این فیلم ارتباطی با هیچ یک از رخدادهای سیاسی مرزی و برون مرزی ندارد و تنها در موقعیت مکانی خاص آدم هایی را روایت می کند که با قرار گرفتن در موقعیت های خاص داستان اجتماعی ما را به چالش کشیده و پیش می برند.

این فیلمساز ادامه داد: بنا به روایت، این فیلم بسیار پربازیگر است به همین خاطر اکثر کاراکترها نابازیگر هستند و تنها دو بازیگر اصلی مرد داستان از بین چهره‌های سینمایی انتخاب می شوند و تنها دو بازیگر زن در داستان وجود دارد. ضمن اینکه «پاسگاه» در یک روستا با شرایط اقلیمی خاص جلوی دوربین خواهد رفت از این نظر بهتر است که با توجه به جذابیت های بصری فیلمبرداری را پاییز و زمستان انجام دهیم.

ژرژ هاشم زاده دستیار کارگردان فیلم‌های سینمایی «زیر درخت هلو»، «زندگی»، «آخر بازی» و … بوده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>