سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

یک فیلم تلویزیونی درباره غواصان شهید/ «ختم ساغر» درباره زندگی عالم خراسانی

hadi-hajat-mand

مستند «ختم ساغر» به کارگردانی هادی حاجتمند درباره یکی از علمای خراسان ساخته می‌شود.

مستند «ختم ساغر» به کارگردانی هادی حاجتمند درباره یکی از علمای خراسان ساخته می‌شود.

حاجتمند درباره مستند «ختم ساغر» به سوره سینما گفت: داستان این مستند درباره زندگی علمی و جهادی یکی از علمای خراسان به نام میرزا جواد آقا تهرانی است. ایشان یکی از علمای به نام خراسان بوده‌اند که علاوه بر تلاش در فراگیری علم از رزمندگان در دفاع مقدس بوده اند. ایشان از اولین علمایی بوده اند که با امام خمینی (ره) بیعت کردند.

وی ادامه داد: در این مستند علاوه بر نمایش زندگی علمی این عالم می‌خواهیم تمرکز بر زندگی جهادی ایشان و حضورشان در جنگ ۸ ساله عراق و ایران داشته باشیم . ایشان بیشتر از وجهه علمی به عنوان یک شخصیت انقلابی رزمنده شناخته می‌شوند، برای مثال بیشتر رزمندگان از ایشان خاطره دارند و حتی منزل ایشان از پایگاههای رزمندگان بوده است. در مراحل تحقیق برای نگارش فیلمنامه هستیم تا با پایان آن تصویربرداری را شروع کنیم. طبق فیلمنامه با علمای مشهد، رزمندگان و فرمانده‌های جنگ درباره شخصیت میرزا جواد آقا تهرانی گفتگو خواهیم داشت. این مستند به سفارش شبکه خراسان رضوی ساخته خواهد شد.

حاجتمند به ساخت یک تله فیلم اشاره کرد و گفت: تله فیلم «برای مصطفی عزیزم» یک داستان  واقعی درباره شهدای غواص اطلاعات عملیات لشگر ۲۱ امام رضا (ع) است. داستان فیلم به زندگی یک اسطوره و دو قهرمان از میان همین شهدا می‌پردازد. نگارش فیلمنامه این تله فیلم  توسط من و امیر طیبی و با مشورت تعدادی ازرزمندگان غواص به اتمام رسیده و اکنون مشغول تصحیح و تصویب آن هستیم . این تله فیلم به سفارش شبکه خراسان رضوی ساخته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>