سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ تیر ۱۳۹۳ در ۸:۰۵ ق.ظ چاپ مطلب

دو سال منتظر پیشنهاد خوب تلویزیونی ماندم/ اوضاع تلویزیون بهتر می‌شود

gelareh-abbasi

بازیگر مجموعه «مدینه» بازی در نقش خاکستری و پیچیده بیتا را تجربه‌ای جذاب دانست.

بازیگر مجموعه «مدینه» بازی در نقش خاکستری و پیچیده بیتا را تجربه‌ای جذاب دانست.

سوره سینما- زهرا نوروزی: گلاره عباسی بازیگر جوان تلویزیون و سینما است. بازیگری که مجموعه ‌های تلویزیونی «در چشم باد» و «شیدایی» را در کارنامه دارد می‌گوید می توان با کارهای خوب به تلویزیون رونق بخشید. گلاره عباسی که مدت‌ها از تلویزیون دور بوده با «مدینه» ساخته سیروس مقدم به این رسانه برگشته است.

جایی گفته بودید هر نقشی را قبول نمی کنید و می خواهید در نقش های خاص ظاهر شوید مدتی هم در تلوزیون کم کار بودید .چرا پیشنهاد بازی در سریال مدینه روپذیرفتید ؟

گلاره عباسی: ابتدا باید بگویم این اولین همکاری من با آقای مقدم است. کارنامه آقای مقدم نشان می‌دهد که مجموعه های تلویزیونی آقای مقدم همیشه با استقبال مخاطبان مواجه می شود. این موضوع قطعا مرا به خواندن فیلمنامه تشویق کرد. البته من قبلا در مجموعه «شیدایی» با سبک فیلمنامه‌های سعید نعمت الله آشنا بودم و می‌دانستم شخصیت پردازی آقای نعمت الله معمولا ظریف و هوشمندانه است.

کدام بعد این شخصیت شما را به پذیرفتن این نقش تشویق کرد؟ بیتا به نظر شخصیت پیچیده و عجبیی نیست. نمونه شخصیت بیتا را قبلا در سریال‌های دیگر هم دیده‌ایم.

شاید در نگاه اول بیتا به قول شما خیلی پیچیده نباشد اما فراموش نکنید من به خاطره نوع چهره و صدایم همیشه با پیشنهاد نقش مثبت مواجه بوده‌ام به همین دلیل بازی در نقش خاکستری برایم جذابیت بیشتری داشت. جذابیتی که می توانستم به آن سر وشکل بدهم. این فضا در نقش‌های مثبت کمتر اتفاق می‌افتد. ناگفته نماند که برخورد خوب آقای مقدم و کمک های او در سر صحنه تمام مشکلات کار را برای من آسان می کرد. من معمولا منتظر نقش خوب می‌مانم، به همین دلیل است که علی رغم پر کار بودن در تلوبزیون دوسال منتظر ماندم تا نقش خوبی به دستم برسد. بازیگری در تلویزیون همیشه برای من اولویت خاصی داشته است، تلویزیون مخاطبان بیشتری نسبت به سینما و تلوزیون دارد.

اما برخی از منتقدان بر این باورند که در سال‌های اخیر مجموعه های مناسبتی ماه رمضان از لحاظ کیفیتی افت کرده. مخاطبان به خاطر شعارزدگی از این مجموعه‌ها دور شده‌اند.

من قصد ندارم بگویم که سریال «مدینه» از هر لحاظ بی نظیر است، اما بپذیریم که تا به حال به معضل اخلاقی و اجتماعی ربا در این حد پرداخته نشده است. سریال در چارچوب خود توانسته مخاطبانی را که به قول شما حالا به راحتی پای گیرنده نمی‌نشینند را به دنبال خود بکشد. این جاذبه و کشش و تنش شروع خوبی است. شروعی که می تواند بعدها ادامه پیدا کرده و تکامل پیدا کند. در سال گذشته کیفیت و کمیت آثار تولیدی تلویزیونی کمی دگرگون شد. من هم مدتی پیشنهاد خوب تلویزیونی نداشتم. بسیاری از همکاران من معتقد بودند سریال های تولیدی کم شده یا به قول شما از کیفیت خوب برخوردار نیست. این اتفاق دلایل گوناگونی دارد اما وضعیت به مرور زمان بهتر خواهد شد. آمار پیش‌تولیدهای تازه می‌گوید تلویزیون حالا به مسیر ساخت آثار بهتر قدم می گذارد.عمیقا معتقدم مردم با سریال های داخلی راحت تر ارتباط پیدا می‌کنند به شرطی که این آثار حرفی برای گفتن داشته باشند.

کار تازه تلوزیونی و یا سینمایی در دست ندارید؟ کاری که انتظار شما را بر آورده کرده باشد و به قول خودتان حرفی برای گفتن داشته باشد.

مذاکراتی درباره دو کار داشته ام اما هنوز حضورم در این پروژه‌ها قطعی نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>