سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۱ تیر ۱۳۹۳ در ۱:۴۹ ب.ظ چاپ مطلب

هدف انقلاب ما حمایت از مظلوم است/ ظرفیت سینمای ایران برای توجه به فلسطین

Ghazzeh-bomb

یک تهیه‌کننده و مدیر فرهنگی هدف انقلاب اسلامی را حمایت از مظلومان جهان از جمله مسلمانان فلسطینی عنوان کرد.

یک تهیه‌کننده و مدیر فرهنگی هدف انقلاب اسلامی را حمایت از مظلومان جهان از جمله مسلمانان فلسطینی عنوان کرد.

محمد آفریده درباره نقش سینمای ایران برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در آستانه روز قدس به سوره سینما گفت: سینماگران توانایی‌های زیادی دارند که مهمترین آن تولید فیلم است. ضمن اینکه حمایت از این جریان باید با حضور جدی مسئولان و فیلمسازان شکل بگیرد. انقلاب اسلامی انقلاب حمایت از حق و مظلومیت است. همانطور که پیامبر اکرم فرمودند: هرکس شب بخوابد و به فکر همسایه اش نباشد مسلمان نیست. حقوق بشر وظایفی ایجاب می‌کند که فیلمساز آن را در کارش مشهود می‌کند. همه توانایی های موجود باید در مسیر درست به کار گرفته شود.

وی گفت: ما ظرفیت های بالایی در حوزه سینما داریم. فیلمسازان جوان علاقمند زیادی هستند که حمایت از آنها می تواند به این جریان کمک کند. به نظر من با برپایی گردهمایی های مختلف می توان ظرفیت سینمایی جمهوری اسلامی را بهتر شناخت و نقش خود را برای بیان مظلومیت هم در داخل و هم خارج از ایران ایفا کرد. با توجه به این توانایی همه باید دست به دست هم دهند تا وظیفه انسانی، شرعی، اسلامی و اخلاقی را به بهترین نحو عمل کنند.

این مدیر فرهنگی افزود: بهتر است همه پتانسیل‌های سینمایی در این رابطه به صورت غیرمناسبتی به کار گرفته شود. به این معنی که نباید منتظر باشیم یک اتفاقی بیفتد تا واکنش نشان دهیم چرا که مرور زمان اثر آن را از بین خواهد برد و این اصلا خوب نیست. کل برنامه ریزی سالانه اگر در جهت بهره گیری از توانایی های سینما و فیلمساز باشد تاثیرگذار خواهد بود. یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی سینماست و ما باید از این مهم درست استفاده کنیم.

آفریده که زمان ریاست خود بر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در مقام دبیر، هفته چشم انداز سینمای مستند فلسطین و لبنان را برگزار کرد افزود: سال ۸۲ مرکز سینمای مستند و تجربی با همکاری جشنواره فیلم بیروت ۷۰ فیلم مستند کوتاه و بلند را برای شرکت در هفته چشم انداز سینمای مستند فلسطین و لبنان با حضور دبیر جشنواره بیروت و ۱۰ سینماگر مستند لبنان برگزار کرد. در این برنامه آثاری با موضوع مقاومت فلسطین و لبنان انتخاب شد که در چند سینمای تهران به نمایش درآمد.

وی در پایان افزود: پیامبر اسلام می فرمایند: مجازات ستمکاری از هر کیفری سریع‌تر می‌رسد. زمانی که ظلم از طرف رژیم صهیونیستی یا هر ظالم دیگری بر مظلومان وارد شود بدانیم که خداوند سریعترین جبران کننده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>