سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۲:۱۴ ب.ظ چاپ مطلب

در حوزه فرهنگی فعال‌تر باشیم/ حوادث غزه شامل مرور زمان نشود

faravardeh

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» کشتار مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کرد.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ملک سلیمان» کشتار مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کرد.

مجتبی فرآورده تهیه کننده سینما درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی و کشتار مردم بی‌دفاع فلسطین به سوره سینما گفت: بی شک این اتفاقات جنایتکارانه که در خاموشی و سکوت قدرت های مدعی حقوق بشر می‌افتد، محکوم است. انتظاری از این نهادهای مدعی نمی‌رود که حامی مسلمانان باشند. من مانند همه ایرانی‌ها ضمن ابراز انزجار از این جنایت‌ها با مظلومین این واقعه دردناک همدردی می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به غفلت در حوزه فرهنگی درباره پرداختن به موضوع فلسطین گفت: یک مطلب بارز در زمینه واکنش به مسائل جهان اسلام وجود دارد این است که فارغ از بحث سیاسی در این حوزه هر از گاه که التهابی در این زمینه بوجود می‌آید همه وارد میدان می‌شوند و موج محکومیت‌ها از سوی متولیان فرهنگی به راه می‌افتد، در حالی که به محض اینکه قائله ختم می‌شود همه چیز از یاد رفته و این جنایت ها فراموش می‌شود.

فرآورده در ادامه با بیان اینکه من دو سال پیش فیلمنامه ای درباره غزه داشتم که متولیان سینمایی حاضر به همکاری برای ساخت آن نشدند افزود: کسانی که حمله به غزه و اشغال فلسطین را محکوم و بیانیه صادر می‌کنند باید بدانند که حالا زمان آن است که در حوزه فرهنگی هم فعال باشیم. فکر می‌کنم تب ایجاد شده هم مقطعی است و اتفاقی در این زمینه نخواهد افتاد و تولید فیلم و مجموعه با موضوع فلسطین همان روند ساکن دوره‌های قبل را ادامه خواهد داد. در حالی که برای وحدت جهان اسلام و تاثیرگذاری بر مخاطب خارجی نیازمند کار گسترده فرهنگی در این زمینه هستیم.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>