سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

شماره تازه ماهنامه سینمایی ۲۴ منتشر شد/ نگاهی به «فرشته‌ها با هم می‌آیند»

24mag-54-s

پنجاه‌ و‌ چهارمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ با مصاحبه‌ای با مهدی فخیم‌زاده و بهروز افخمی درباره‌ فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران منتشر شد.

پنجاه‌ و‌ چهارمین شماره‌ مجله‌ ۲۴ با مصاحبه‌ای با مهدی فخیم‌زاده و بهروز افخمی درباره‌ فیلم آذر، شهدخت، پرویز و دیگران منتشر شد.

سوره سینما- فخیم‌زاده و افخمی در این گفت‌وگوی مشترک درباره‌ تجربه‌ جذاب همکاری با یکدیگر و دیدگاه‌های مشترک و متفاوتشان نسبت به فیلمسازی و بازیگری صحبت کرده‌اند. تصویر روی جلد این شماره به همین مناسبت به عکسی از مهدی فخیم‌زاده اختصاص دارد.گفت‌ و گوی متفاوت منصور ضابطیان با رضا عطاران به بهانه‌ اکران رد کارپت در بخش سینمای ایران شماره‌ جدید ۲۴ منتشر شده است. عطاران در این گفت‌ و گوی خواندنی و صادقانه درباره‌ سبک زندگی و فیلمسازی‌اش صحبت کرده است. در این بخش از مجله می‌توانید خواننده‌ مجموعه مطالبی هم درباره‌ فیلم‌های امروز و فرشته‌ها با هم می‌آیند و یادداشت‌هایی به قلم امیر پوریا، احمد طالبی‌نژاد و کیوان کثیریان باشید.

پرونده‌ فیلمسازِ ماه سینمای دنیای شماره‌ مردادماه ۲۴ به مرور کارنامه‌ منحصر به‌ فرد وس اندرسون اختصاص دارد. گفت‌ و گو با وس اندرسون، مجموعه نکاتی درباره‌ سبک فیلمسازی او، نحوه‌ی کار و بازیگران محبوبش از مهم‌ترین مطالب این پرونده متنوع و جذاب است. یادداشت‌های منتقدان درباره‌ مهم‌ترین آثار اندرسون و نقد و بررسی فیلم گراندهتل بوداپست، آخرین ساخته‌ی اندرسون، را هم می‌توانید در این پرونده بخوانید. گزارش کلاس درس ژاک اودیار در جشنواره‌ی کن و معرفی فیلم‌های روی پرده‌ سینماها هم از دیگر مطالب بخش سینمای دنیای شماره‌ جدید ۲۴ است.

24mag-54

در بخش راهنما هم می‌توانید گفت‌ و گویی با مانی میرصادقی درباره‌ مستندهای معروفی که ساخته است، گفت‌ و گو با یوریک کریم‌مسیحی درباره‌ کتاب شب سپیده می‌زند، باری دیگر و یادداشت‌هایی درباره‌ی سریال‌های امپراتوری بوردواک و پنی دردفول به قلم فرنوش حبیب‌نژاد و علی مصلح حیدرزاده بخوانید. جدیدترین قسمت کاراگاه آموزش نقدنویسی، گفت‌وگو با یدالله صمدی درباره‌ اولین فیلمش و حرف‌های الخاندرو گونزالس ایناریتو درباره‌ی ورودش به سینما در بخش کارگاه مجله منتشر شده است. گفت‌وگو با ایناریتو اولین قسمت از بخش جدیدی است که فیلمسازان خارجی هم در آن از تجربه‌ ساخت اولین فیلمشان می‌گویند.

یادی از موسیقی متن کازابلانکا، تصویری خاطره‌انگیز از پشت صحنه‌ پرواز بر فراز آشیانه‌ی فاخته و پرونده‌ای درباره‌ فیلمِ ماندگار شب و شهر جولز داسین با یادداشت‌هایی به قلم جف مه‌یر و جواد طوسی هم از خواندنی‌ترین مطالب بخش نوستالژی شماره‌ پنجاه‌و‌چهارم مجله‌ی ۲۴ است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>