سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۰ مرداد ۱۳۹۳ در ۸:۴۸ ق.ظ چاپ مطلب

رضایت مخاطب از «فرشته‌ها با هم می‌آیند»/ ماجرای فیلم آمریکایی که ساخته نشد

reza-naji

رضا ناجی با ابراز رضایت از همکاری با منوچهر و حامد محمدی به استقبال مخاطب از فیلم «فرشته ها با هم می آیند» اشاره کرد.

رضا ناجی با ابراز رضایت از همکاری با منوچهر و حامد محمدی به استقبال مخاطب از فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اشاره کرد.

سوره سینما – میثم محمدی: بخشی از فضای گرم و صمیمی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» نخستین ساخته حامد محمدی به حضور واقعی و دلنشین بازیگران برمی‌گردد. رضا ناجی هم یکی از گروه بازیگران این فیلم است که نقش یک صاحبخانه مهربان را در این فیلم بازی کرده. او با همان سبک و شیوه بازی‌اش که منحصر به فرد هم هست، در سینمای ایران جایگاهی ویژه دارد. با ناجی درباره حضور در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» صحبت کردیم.

زمینه همکاری شما با منوچهر و حامد محمدی در فیلم سینمایی «فرشته ها با هم می آیند» چطور فراهم شد و این همکاری چگونه بود؟

رضا ناجی: ابتدا باید بگویم که منوچهر محمدی یکی از تهیه کنندگان بزرگ و با کارنامه ای درخشان است که از من برای حضور در این اثر دعوت کرد. این همکاری باعث افتخار من بود. از طرف دیگر حامد محمدی کارگردان فیلم در یک خانواده هنرمند و سینمایی بزرگ شده و در واقع من با نوشته های او از جمله «طلا و مس» آشنایی داشتم و بر همین اساس این انتخاب را کردم که خوشبختانه نتیجه‌ای مثبت داشت.

پس برای انتخاب یک اثر سوابق کارگردان را بررسی می کنید؟

بله. تمام فاکتورها را بررسی می کنم و همانطور که گفتم حامد محمدی را به واسطه نوشته هایش می شناختم و این انتخاب را انجام دادم.

درباره کاراکتری که در «فرشته‌ها با هم می آیند» بازی کردید و تحلیلی که بر آن داشتید توضیح بدهید؟

این شخصیت درواقع به نوعی با دغدغه های من همسو بود و چون من خودم دغدغه مالک و مستاجری دارم و این کشمکش همیشه وجود داشته با این فضا آشنا بودم، اما در این فیلمنامه رابطه‌ای متفاوت با تصور ما درباره ماجرای مالک و مستاجر به تصویر کشیده می‌شود و نه تنها صاحبخانه مستاجرش را اذیت نمی‌کند، بلکه او را کمک می‌کند. پس در این نقش حاضر شدم و به نظرم کار در اجرا هم موفق بوده است.

فیلم را در سینما و با حضور مخاطبان تماشا کردید؟

بله.

نحوه برخورد مخاطبان و میزان و کیفیت استقبال چگونه بود؟

یکی از مهمترین اهداف فیلم جلب رضایت مخاطب است و اینکه پس از اکران با رضایت از سالن سینما خارج شود. من فیلم را با مخاطبان دیده ام، آنها راضی و خوشحال از تماشای این اثر از سالن خارج می‌شدند و برخورد خوبی با عوامل داشتند.

reza-naji2

بازی در کنار جواد عزتی و نازنین بیاتی به عنوان بازیگران جوان و مستعد در «فرشته ها با هم می آیند» چگونه بود؟

در این فیلم هم جواد عزتی بسیار روان و خوب بازی کرد و استعداد خود را بیشتر از گذشته نمایان کرده و هم خانم نازنین بیاتی به خوبی از عهده ایفای این نقش برآمده. نقش بانویی که صاحب خانه و سه فرزند است برای این بازیگر جوان سخت بوده، اما می  بینید که چه بازی درستی دارد.

با توجه به اینکه شما آثار درخشان زیادی را با کارگردان های صاحب نامی کار کرده اید ، حساسیتی برای انتخاب نقش های فرعی و دوم ندارید؟

خیر. این جریان زیاد برای من مهم نیست. به این دلیل که فکر می‌کنم در بازیگری به جایی که می‌خواستم رسیده ام و از طرفی هم ملاک من برای انتخاب نقش بستگی به اثرگذاری و محتوای فیلمنامه دارد و این که حرفی را برای مخاطب داشته باشد. نقش اول یا دوم بودن آن برایم مهم نیست.

انتظار می رفت شما پس از موفقیت در «آواز گنجشک‌ها » و کسب جایزه بین المللی این روند را ادامه دهید و حضور بیشتری در عرصه های فرا مرزی داشته باشید.

بله. من پس از آن در فیلم سینمایی «پاییز» به کارگردانی عامر بشیر بازی کردم که در هند اکران شد و درجشنواره فیلم فجر هم حضورداشت، اما زیاد موفق نبود.

پس از آن پیشنهاد دیگری نداشتید؟

از طرف ترکیه هم دعوت به بازی شدم و یک پیشنهاد هم از آمریکا به دستم رسید که هنوز هم فیلمنامه آن را دارم.

یعنی از هالیوود پیشنهاد داشتید؟

دو کارگردان ایرانی الاصل بودند که چند دهه در آمریکا زندگی کرده بودند طی یک سفر که به ایران داشتند فیلمنامه ای به نام « نان» را برای من آوردند و به توافق رسیدیم، اما به دلیل نوسانات اقتصادی و افزایش نرخ دلار سفرهای بعدی آنها اتفاق نیفتاد و کار انجام نشد.

فیلم قرار بود در کجا ساخته شود؟

طبق صحبت ها قرار بود این فیلم در شهرستان مهاباد فیلمبرداری شود.

محور و موضوع فیلمنامه «نان» چه بود و در مورد بازیگران دیگری که قرار بود با شما در این اثر حضور داشته باشند هم صحبتی شده بود؟

از آنجا که این دو کارگردان اصلیتی ایرانی داشتند، فیلمنامه را براساس جنگ تحمیلی ایران و عراق نوشته بودند و قرار بود استاد علی نصیریان هم در این اثر حضور داشته باشند.

اخیرا پیشنهادی برای بازی دریافت نکرده اید؟

خیر. منتظر و در حال بررسی هستم تا یک فیلمنامه پرمحتوا و قوی پیشنهاد بشود و البته درباره یک فیلم صحبت‌هایی شده که هنوز حضورم در این پروژه قطعی و رسمی نیست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>