سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۴۴ ق.ظ چاپ مطلب

سرنوشت مبهم تولید «دایره خوشبختی»/ نگاهی متفاوت و قالبی شبیه «داستان یک شهر»

fereydoon-farhoodi

سرنوشت تولید مجموعه «دایره خوشبختی» نوشته فریدون فرهودی همچنان مبهم است.

سرنوشت تولید مجموعه «دایره خوشبختی» نوشته فریدون فرهودی همچنان مبهم است.

فریدون فرهودی فیلمنامه نویس سینما و تلویزیون درباره تکلیف تولید جدیدترین فیلمنامه تلویزیونی خود به سوره سینما گفت: من مدتهاست که سریال «دایره خوشبختی» را بازنویسی کردم و تحویل شبکه یک دادم، اما هنوز خبری از تولید آن ندارم و به نظر می‌رسد که شرایط برای ساخت در تلویزیون مشکل دارد. «دایره خوشبختی» را در ۲۵ قسمت ۴۵ دقیقه ای و با نگاهی اجتماعی و خانوادگی نوشته ام.

وی ادامه داد: درباره انتخاب تهیه کننده یا کارگردان این مجموعه اطلاعی ندارم و فقط می‌دانم که هنوز در برنامه تولید قرار نگرفته است. داستان این مجموعه درباره یک تهیه کننده و یک گروه تلویزیونی است که مسابقه‌ای را برای زوج‌های خوشبخت برگزار می‌کنند و در خلال این مسابقه و انتخاب زوج ها که در رده های سنی مختلف هستند به زندگی ها و روابط آنها پرداخته می‌شود. در همین روایت‌ها زندگی افراد گروه سازنده مسابقه شکافته می‌شود و در نهایت وقتی زوج ها با سوالات مختلف مواجه می‌شوند، می‌فهمند که نمی شود بطور مطلق زوجی را خوشبخت دانست و باید نزدیکترین آنها به ملاک‌های خوشبختی را برگزید.

فیلمنامه‌نویس «ساحره» با بیان اینکه در هر قسمت داستان چند زوج به صورت موازی و درگیر با هم روایت می‌شود افزود: به نظر من فیلمنامه از لحاظ اخلاقی و اجتماعی مفاهیم خوبی را درون خود دارد و ما با بازنویسی نهایی آن را تحویل دادیم و تصمیم گیری درباره اولویت تولید با شبکه است.

فرهودی درباره شباهت قالب اصلی فیلمنامه به سریال «داستان یک شهر» گفت: من این سریال را ندیدم، اما این قالب یک کلیشه است که بارها در مجموعه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی از آن استفاده شده و می‌شود، اما باید با نگاهی تازه و در موقعیتی متفاوت به آن پرداخته شود که من تلاش کردم این اتفاق رخ دهد .

فریدون فرهودی نگارش فیلمنامه‌های فیلم‌های سینمایی «ساحره»، «کلاهی برای باران»، «تکیه بر باد» و «دختری با کفش‌های کتانی» را در کارنامه  دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>