سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۴ ق.ظ چاپ مطلب

قصه نفت و حاشیه‌های آن در ایران در «داستان نفت»/ سفر به انگلیس و فرانسه

sanat-naft

ناگفته‌های صنعت نفت در مستند «داستان نفت» به کارگردانی حسام اسلامی روایت می‌شود.

ناگفته‌های صنعت نفت در مستند «داستان نفت» به کارگردانی حسام اسلامی روایت می‌شود.

اسلامی درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: مستند «داستان نفت» روایتگر تاریخ این منبع گران قیمت از دهه ۲۰ تا به امروز است. در این مستند به بررسی نقش نفت در رابطه کشورمان با همسایگان خود و همچنین قراردادهای نفتی در این حوزه می پردازیم. برای تولید این مستند  با بسیاری از مدیران ایرانی و غیر ایرانی مصاحبه کردیم که از دهه ۲۰ تا کنون در این صنعت فعالیت کرده‌اند. همچنین به گفتگو با سیاست مداران امروز کشورو تاریخ دانان نشستیم.

وی ادامه داد: برای ساخت این مستند به کشورهای انگلیس و فرانسه رفتیم تا تعدادی از مصاحبه ها را انجام دهیم. البته از فیلم های آرشیوی موجود نیز استفاده کردیم. نزدیک به یک سال است که زمان صرف ساخت این فیلم کرده‌ایم. روزهای آخر تصویربرداری این مستند هستیم. به احتمال فراوان از پایان مردادماه تدوین این مستند را آغاز خواهیم کرد. این مستند به سفارش صدا و سیما ساخته شده و بعد از اتمام تولید از یکی از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد. همچنین روابط عمومی وزارت نفت در تمام مراحل کنار ما بود و ما را حمایت می‌کرد.

عوامل این مستند عبارتند از تصویربردار: هادی بهروز و محسن تهرانی، پژوهشگر: حمیده فیض، کارگردان و نویسنده: حسام اسلامی و تهیه‌کننده: حسین افشار است. این مستند به سفارش صدا و سیما ساخته شده است. مستندهای «ما اینجا هستیم»، «یادداشت‌های عراق» و «بی‌کودکی» از مجموعه آثار این مستندساز است.