سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

حضور امیدوارکننده کارگردانان زن/ در حوزه تهیه و تولید ضعف داریم

Sahar-sabagh-seresht

یک سینماگر حضور نسل تازه از بانوان را در عرصه کارگردانی قابل توجه ارزیابی کرد.

یک سینماگر حضور نسل تازه از بانوان را در عرصه کارگردانی قابل توجه ارزیابی کرد.

سحر صباغ سرشت که به عنوان سرمایه گذار در پروژه سینمایی «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» حضور داشت به سوره سینما گفت: در سال های فعالیتم بیش از اینکه دستیار کارگردان باشم و بخواهم به فیلمسازی فکر کنم بیشتر مدیر تولید و مجری طرح بودم و همیشه دغدغه تولید و تهیه فیلم بیش از کارگردانی ذهن مرا مشغول می کند. امیدوارم بتوانم با حمایت پیشکسوتان این حوزه به نحو احسن کار را پیش ببرم. تعریف متداولی از تهیه کنندگی فیلم در سینما وجود دارد که متاسفانه حرفه ای نیست. از نظر من تهیه کنندگی یعنی خلق کردن جزء تا کل یک مجموعه که اتفاقا کاری سخت اما جذاب است.

وی افزود: سینمای ایران به قدر کفایت کارگردان نوظهور و با استعداد زن دارد. افرادی چون تینا پاکروان، مرجان اشرفی زاده، نگار آذربایجانی و بسیاری دیگر از دوستان فیلمسازانی هستند که پرقدرت ظاهر شده‌اند و حرف تازه ای برای سینما دارند. با اینکه نگاه مردانه و زنانه به سینما ندارم اما ما خانم‌ها در حوزه تولید بیشتر ضعف داریم. همیشه به تهیه کنندگی نگاه حرفه ای دارم و تا آنجا که مقتضیات موجود اجازه دهد سعی دارم به شکلی تخصصی اما واقع بینانه کارم را ادامه دهم. تهیه و تولید یعنی مدیریت از جنسی خاص که باید مجموعه‌ای از گروههای مختلف را به سر انجام برساند. این کار سختی‌هایی دارد که باعث جذابیت بیشتر نسبت به کارگردانی یا بازیگری می شود.

سحر صباغ سرشت که سابقه بازیگری دارد ادامه داد: اگرچه من مدتی تئاتر کار کردم و شاگردی خانم مهتاب نصیر پور اتفاق موثری در زندگی و آموز‌ های من بود، اما هیچگاه به بازیگر شدن فکر نمی‌کردم. حضور در سریال «روزگار جوانی» شاید تنها بهانه ای بود که بتوانم از طریقی به سینما ورود پیدا کنم. در این مجموعه من برنامه ریز بودم و بازیگری انتخاب من نبود، بلکه به صلاحدید آقایان اصغر فرهادی و شاپور قریب کارگردان‌های این پروژه برای نقش جیران انتخاب شدم اما از همان اول تمام تلاشم تولید و تهیه فیلم بود.