سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۱۶ ب.ظ چاپ مطلب

اولین اجرای «زنان شکسپیر» به نفع کودکان و زنان غزه/ آغاز اجرا از دوشنبه

dorehami-zanan-shekspir

اولین اجرای نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» به کارگردانی بهاره رهنما به کودکان و زنان مظلوم غزه هدیه می‌شود.

اولین اجرای نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» به کارگردانی بهاره رهنما به کودکان و زنان مظلوم غزه هدیه می‌شود.

سوره سینما- فروش حاصل از اولین اجرای عمومی این نمایش که دوشنبه ۱۳ مردادماه برگزارخواهد شد به زنان و کودکان غزه تقدیم می‌شود. این نمایش در تماشاخانه ایرانشهر سالن استاد سمندریان روی صحنه می‌رود. بهاره رهنما کارگردان تئاتر «دورهمی زنان شکسپیر » که سفیر انجمن حمایت از حقوق کودکان است عصر جمعه بعد از پایان اجرای خصوصی این نمایش، با بیان اینکه کبوتران سفید صلح «ما» اولین اجرا و عوایدش را به زنان و کودکان غزه تقدیم می‌کنند گفت: این روزها زنان و کودکان غزه، بیشتر از همه نیازمند صلح هستند. «ما» امشب با لباس‌های سفید درشام ضیافت این نمایش حاضر شدیم. لباس های سفیدی که در تمام جلسات عمومی و نشست های خبری این نمایش برتن خواهیم داشت که یک حرکت نمادین است.

وی ادامه داد: حرکتی برای همدلی با زنان و کودکان غزه ، شاید این کار، کوچک باشد، ولی به قصد یاد آوری است. یادآوری به سیاستمداران و مردم جهان که نگاهشان را از زنان و کودکان غزه نگیرند. نگاه از غزه ای که این روزها هر تصویری از آن دیار به جهان مخابره می‌شود، رنگ خون دارد و بوی مرگ. آنجا زنان و کودکان بی‌پناه، بی گناه کشته می شوند و این وقایع ،یک قصه تلخ نیست، یک حقیقت دردناک است.

نمایش «دورهمی زنان شکسپیر» به کارگردانی بهاره رهنما جمعه شب ۱۰ مردادماه  پیش‌اجرای عمومی خود را آغاز کرد. این اجرا در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر با حضور جمعی از هنرمندان انجام گرفت. در این مراسم از تیزر و پوستر این نمایش نیز رونمایی شد. مهناز افشار، نسیم ادبی، سحر دولتشاهی، بهنوش بختیاری، کمند امیرسلیمانی و بهاره رهنما بازیگران این نمایش هستند که قرار است فردا افتتاحیه نمایش بعد از اینکه تهمینه میلانی فیلمساز سینمای ایران زنگ افتتاح را به صدا در ‌آورد با حضور هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شود و از دوشنبه ۱۳ مرداد اجرای عمومی این نمایش آغاز می‌شود.

بهاره رهنما در کنار نویسندگی و کارگردانی در جمع بازیگران نمایش حضور دارد و طراحی لباس این نمایش را انجام داده است. «دورهمی زنان شکسپیر»نگاهی آزاد به نمایشنامه «شکسپیر و زنان عاشق» نوشته چارلز جورج دارد که ترجمه آن را مریم منظمی انجام داده است و مشاور متن این نمایش  پیمان قاسمخانی است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>