سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

انتقاد از سیمافیلم/ مشکلات مالی پروژه کریمی درباره مذاکرات هسته‌ای

soheil-karimi

تولید مستند «مذاکره» به کارگردانی سهیل کریمی بدون انجام بعضی سفرهای خارجی ادامه دارد.

تولید مستند «مذاکره» به کارگردانی سهیل کریمی بدون انجام بعضی سفرهای خارجی ادامه دارد.

کریمی به سوره سینما گفت: از بهار سال ۹۱ ساخت این مستند با موضوع مذاکرات هسته ای ایران آغاز شد. سال گذشته با اصرار مدیریت وقت مجموعه سیما فیلم بنا شد تکمیل این پروژه تحت حمایت این مرکز انجام شود. این مجموعه مکلف شد تا هزینه‌های ساخت ادامه مستند را بپردازد اما برخلاف قرارداد خود عمل کرد. حتی آنها در درخواستی غیر حرفه ای از من خواستند تا به جای سفر خارجی وین ۵ ، از فیلم های آرشیوی استفاده کنم. به همین دلیل بعد از وین ۵ تصمیم گرفتیم تا مراحل تولید خارجی و سفرهای مربوط به آن را تمام کرده و از سفر برای وین ۶ نیزصرف نظر کنیم.

وی افزود: با از دست دادن امکان سفر به کشورهایی که از قبل پیش‌بینی شده بود به ویژه وین ۶، مصاحبه با خیلی از سیاسیون اروپایی و آمریکایی که از قبل هماهنگی با آنان انجام شده بود، از قبیل جان کری وزیر خارجه‌ آمریکا، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اروپا و برخی از مقامات دیگر غربی را از دست دادیم. البته باید گفت در جریان سفرهای قبلی نیز مقداری از هزینه‌ها را من پرداختم.

این مستندساز درباره مراحل ساخت مستند «مذاکره» تا پایان گفت:  چیزی که واضح است این که ما سفر خارجی دیگری نخواهیم داشت. اما مشغول ترجمه مصاحبه های انگلیسی انجام شده در تولید خارجی‌مان هستیم . هم چنین باید با تعدادی از شخصیت های کشوری مثل محسن رضایی، حسین شریعتمداری و شاید محمود احمدی نژاد که از قبل وعده‌ گفت و گو داده‌اند مصاحبه انجام دهیم.  تاکنون با آقایان علاءالدین بروجردی، صادق زیباکلام، احمد شیرزاد و…  گفتگو کرده‌ایم . البته آقای جلیلی و گروه مذاکره کنندشان حاضر به مصاحبه با ما نشدند و علی‌رغم نظر مساعد دکتر ظریف به عنوان وزیرخارجه برای گفت و گو با تیم سازنده‌ این اثر، مسؤولان آن وزارتخانه، با بهانه‌هایی از انجام این گفت و گو ممانعت کردند. با اتمام مصاحبه‌ها احتمالا در اواخر تابستان ، تدوین را آغاز خواهیم کرد.

کریمی درباره زمان نمایش این مستند گفت: ابتدا قصد داشتیم تا این اثر در قالب یک مستند بلند سینمایی ۱۲۰ دقیقه ای اکران شود . اما با ورود مجموعه سیما فیلم به ساخت فیلم بنا شد تا این مستند در یک قسمت ۷۵ دقیقه ای و ۵ قسمت ۳۰ دقیقه ای تدوین شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>