سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۳ بهمن ۱۳۹۱ در ۱۲:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب
دومین روز جشنواره فیلم فجر/

سینمای رسانه در انتظار «آسمان زرد کم عمق»

آسمان زرد کم عمق

فیلم سینمایی «آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه در سینمای رسانه‌ها روی پرده می‌رود.

سوره سینما- فیلم سینمایی «آسمان زرد کم عمق» به کارگردانی بهرام توکلی امروز جمعه ۱۳ بهمن ماه در سینمای رسانه‌ها روی پرده می‌رود.

چهارمین ساخته فیلمساز جوان سینمای ایران، تجربه ای تازه در کارنامه او است. «آسمان زرد کم عمق» داستان غزل (ترانه علیدوستی) و مهران (صابر ابر) زوجی است که تلاش می کنند بحرانی را که پشت سر گذاشته اند را فراموش کنند. فیلم مانند ساخته های قبلی این کارگردان فرم روایتی متفاوت دارد و بازی هایی در یادماندنی. صابر ابر و ترانه علیدوستی می توانند نامزد دریافت سیمرغ بلورین بازیگری باشند. علیدوستی نقشی دشوار را با مهارتی غریب بازی کرده است. فیلمبرداری «آسمان زرد کم عمق» درخشان است.

«آسمان زرد کم عمق» آنقدر با تولیدات سینمای ایران تفاوت دارد که در یاد بماند، تجربه گری بهرام توکلی در حوزه فرم و روایت به پختگی و کمال رسیده و می توان او را یکی از مهمترین فیلمسازان نسل تازه سینمای ایران در این سال ها دانست

کارگردانی بی حاشیه و جنجال که می کوشد به زبان و نگاه خود در سینما دست پیدا کند، تلاش احترام آمیزش برای رسیدن به این نگاه مهم است. سینمای رسانه در دومین روز نمایشش در انتظار دیدن فیلم تازه سازنده «پرسه در مه» و «اینجا بدون من» است. بعد از ظهر امروز برج میلاد یکی از شلوغ ترین روزهایش را پشت سر می گذارد.