سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

ماجرای واقعی یک دختر آلمانی و مادر بوشهری‌اش/ «پرسوک» در راه جشنواره‌ها

reza-farahmand

مستند «پرسوک» ماجرای مهر دختری آلمانی به مادری ایرانی را روایت می‌کند.

مستند «پرسوک» ماجرای مهر دختری آلمانی به مادری ایرانی را روایت می‌کند.

رضا فرهمند کارگردان مستند «پرسوک» به سوره سینما گفت: داستان این مستند درباره یک دختر آلمانی و یک مادر بوشهری است. دختر آلمانی ، مادر خود را از دست داده است و خانم بوشهری از نعمت فرزند بی بهره است و همین موضوع عاملی می‌شود برای ایجاد یک رابطه عاطفی بین این دو نفر که علیرغم تفاوت زبانی به هم وابسته شده‌اند.

وی ادامه داد: تصویربرداری این مستند در ایران تمام شد. تدوین و صداگذاری نزدیک به دو هفته است که تمام شده است. اسم «پرسوک» به معنای پرستوی مهاجر را نیز برای این مستند انتخاب کردیم و این مستند آماده پخش است.

رضا فرهمند از احتمال ساخت اپیزود دوم فیلم خبر داد و گفت: در این مستند شخصیت‌ها واقعی هستند. یعنی امکان دارد که مادر بوشهری برای یافتن دختر راهی آلمان شود که در صورت وقوع چنین اتفاقی گروه تصویربرداری ما راهی آلمان شده و ساخت اپیزود دوم فیلم را آغاز خواهیم کرد. این مستند را برای شرکت در جشنواره سینما حقیقت آماده کرده ایم و در صورتی که اپیزود دوم فیلم ساخته شود، این اثر را در جشنواره فجر شرکت خواهیم داد.

عوامل این مستند عبارتند از تصویربردار وحید بیوته، صداگذار زهره علی اکبری، تدوین رضا فرهمند و فرناز روشنایی. کارگردان این مستند رضا فرهمند و فاطمه موسوی هستند. این مستند به تهیه‌کنندگی مهدی مطهر و خانه مستند ساخته شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>