سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱:۵۹ ب.ظ چاپ مطلب

یک دقیقه سکوت در هیروشیما برای غزه/ همدردی بنی اعتماد با شهدای غزه

hiroshima

در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و در مراسم رسمی افتتاحییه جشنواره صلح و دوستی ایرانیان شرکت‌کنندگان در برنامه یک دقیقه به احترام شهدای غزه سکوت کردند.

در سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و در مراسم رسمی افتتاحییه جشنواره صلح و دوستی ایرانیان شرکت‌کنندگان در برنامه یک دقیقه به احترام شهدای غزه سکوت کردند.
سوره سینما- فارس نوشت: در ۶۹‌ امین سالگرد بمباران اتمی هیروشیما و در مراسم رسمی افتتاحییه جشنواره (صلح و دوستی ایرانیان )در این شهر که به پخش هفت فیلم برگزیده دفاع مقدسی و صلح دوستانه اختصاص دارد همه حضار در جلسه به پیشنهاد پیام خانم بنی اعتماد که به زبان ژاپنی قرائت شد به پا خاسته و یک دقیقه به احترام شهدای غزه سکوت و دعا کردند.

پرویز پرستویی ، کیومرث پور احمد ، کمال تبریزی، بیژن نوباوه ، مرتضی رزاق کریمی ، نرگس ابیار ، محسن مومنی ، عادل معمارنیا و حبیب احمدزاده و احسان عبدی پور به همراه جانبازان موزه صلح تهران از شرکت کنندگان در این مراسم بودند . که در همان بدو مراسم این هنرمندان ، دسته گلهای اهدایی جشنواره را با اعلام افتخار توسط پرویز پرستویی ونیز روبوسی به شش جانبازایرانی حاضر در جلسه تقدیم نمودند

در این افتتاحییه و اولین روز رسمی جشنواره ، فیلم های گیلانه اثر رخشان بنی اعتماد و تنهای تنهای تنها از احسان عبدی پوربه نمایش درامدند. در هنگام نمایش فیلم گیلانه صدای سرفه های جانبازان حاضر در جلسه ، با تصاویر فیلم هماهنگی عجیبی داشت. سپس نمایش (مراسم کشتی دوستی) بین بچه های ایرانی و عراقی برروی اروند رود و فیلم تنهای تنهای تنها با جلسه نقد و بررسی پیگیری شد که حبیب احمدزاده و احسان عبدی پور به سوالات مخاطبان پاسخ دادند .

این برای اولین بار در تاریخ هیروشیما بود که فیلم هایی با مضمون دفاع مقدس و صلح از نگاه ایرانیان به ویژه کودکان برای حضار ژاپنی به نمایش در می امد که توجه آنان را سخت بخود جلب کرد. این جانبازان و هنرمندان سپس درزیر باران شدید در مراسم و ایین ویژه سالگرد بمباران اتمی هیروشیما شرکت کرده و با در دست داشتن بنری با مضمون دفاع از کودکان غزه ، رسالت خود در دفاع از مردم مظلوم این دیار را به نمایش گذاشتند.