سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۹ دی ۱۳۹۱ در ۱۲:۱۷ ق.ظ چاپ مطلب
محصول حوزه هنری سمنان/

مستند «نزدیکی‌هایی غروب» آماده نمایش شد

مستند «نزدیکی‌هایی غروب» آماده نمایش شد

برنده فانوس طلایی جشنواره فیلم عمار مستند «نزدیکی‌های غروب» درباره سه شهید نوجوان را آماده نمایش کرد.

برنده فانوس طلایی جشنواره فیلم عمار مستند «نزدیکی‌های غروب» درباره سه شهید نوجوان را آماده نمایش کرد.

محمد اسکندرزاده مستندساز درباره ساخت مستند «نزدیکی‌های غروب» به سوره سینما گفت: این مستند درباره سه شهید نوجوان مهدی‌شهر استان سمنان علی سراج، احمد مختاری و مجتبی سعیدی است که رهبر معظم نیز در سفری که به استان سمنان داشتند از این سه شهید یاد کردند.

وی ادامه داد: نکته جالب درباره این سه شهید نوجوان این است که با هم عهد می‌بندند که هر کدام از آنها شهید شد شفاعت دو دوست دیگرش را نزد خداوند انجام دهد. اما هر سه آنها شهید می‌شوند. از اوایل سال جاری تحقیق و پژوهش را شروع کردیم و شهریورماه مستند آماده نمایش شد.

این مستندساز افزود: در این مستند داستانی گوشه‌هایی از زندگی و نحوه شهادت آنها را بازسازی کردیم. در صحنه‌های بازسازی شهادت این سه شهید سپاه پاسداران با ما همکاری صمیمانه‌ای داشتند به طوری که نیازی نبود این صحنه‌ها را در شهرک سینمایی دفاع مقدس ضبط کنیم.

وی گفت: لوکیشن‌های ما در سمنان و مهدی‌شهر بود. از دوستانی که در این مستند با من همکاری داشتند می‌توانم به مهدی ابراهیم خانی برنامه‌ریز، محمدتقی سپهری تصویربردار، علی نوروزیان مدیر تولید اشاره کنم.

محمد اسکندرزاده در جشنواره فیلم عمار جایزه فانوس طلایی را به خاطر مستند «آشفته سران» از آن خود کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>