سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

پیش‌تولید «شهید چمران» به زودی آغاز می‌شود/ تکلیف «هانیه» مشخص نیست

jalil-saman

پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی «شهید چمران» به کارگردانی جلیل سامان به زودی آغاز میشود.

پیش‌تولید مجموعه تلویزیونی «شهید چمران» به کارگردانی جلیل سامان به زودی آغاز میشود.

جلیل سامان درباره آخرین اخبار مربوط به تولید سریال الف ویژه «شهید چمران» به سوره سینما گفت: نگارش فیلمنامه تمام شده، به جمع بندی رسیده‌ایم و برای بازنویسی نهایی آماده است. این سریال با همکاری سیمافیلم در ۳۶ قسمت ساخته می‌شود و ما اوایل شهریورماه پیش‌تولید را آغاز خواهیم کرد. فضای فرهنگی کشور متاسفانه بسیار مایوس کننده است و قطعا نمی‌توان گفت یک فیلم یا سریال دقیقا چه زمانی به مرحله تولید می‌رسد. من برای شروع کار آمادگی کامل دارم و به محض فراهم شدن شرایط «چمران» را کلید خواهم زد.

وی همچنین در رابطه با پروژه سینمایی «هانیه» گفت: تکلیف این فیلم هنوز مشخص نیست ادامه نگارش و بازنویسی این فیلمنامه منوط به اجرا است. فیلمنامه جاده‌ای است و نیاز به تامین بودجه دارد. با توجه به اینکه بخشی از داستان در خارج از کشور می‌گذرد نیاز به امکانات و شرایط خاص است که فعلا فراهم نیست. فیلمنامه رمان نیست که نویسنده در خلوت خود بنویسد و به ویرایش آن فکر کند. یک فیلمنامه برای اینکه به ثمر برسد، نهادها و افراد زیادی باید همکاری کنند. در واقع از جایی به بعد تنها نویسنده تصمیم گیرنده نیست.

جلیل سامان دو مجموعه پربیننده «ارمغان تاریکی» و «پروانه» را کارگردانی کرده است و قرار است با ساخت «هانیه» به فضای حرفه‌ای سینما وارد شود.