سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۰ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۲۰ ق.ظ چاپ مطلب

هنوز فکر می‌کنند چهره زشتی دارم/ تبعات منفی بازی در نقشی متفاوت

leila-barkhordari

لیلا برخورداری معتقد است ورودش به دنیای بازیگری با چهره‌ای متفاوت در سریال «خواب و بیدار» چندان به نفعش نبوده است.

لیلا برخورداری معتقد است ورودش به دنیای بازیگری با چهره‌ای متفاوت در سریال «خواب و بیدار» چندان به نفعش نبوده است.

این بازیگر درباره تازه‌ترین کارهای هنری خود به سوره سینما گفت: اخیرا در سریال «خط» حضور داشتم که از شبکه سه پخش شد و با نمایش «تانگوی تخم مرغ داغ» روی صحنه تئاتر بودم. این روزها در سریال مناسبتی «سال‌های ابری» به کارگردانی مهدی کرم‌پور حضور دارم که برای ایام محرم آماده پخش است. داستان این سریال حول شخصیتی به نام سالار می‌گردد و کسانی که به نوعی با او در ارتباط هستند. من در این مجموعه نقش نازنین را بازی میکنم. زنی که بین گذشته و حال خود اسیر است و در زندگی شخصیاش فراز و نشیب زیادی را متحمل میشود. این دوگانگی باعث جذب من به این کاراکتر و کلیت داستان شد.

وی افزود: متاسفانه در شرایطی به سر می بریم که بازیگران چندان بر اساس توانایی شان انتخاب نمیشود. هربازیگری که با شرایط مالی یک پروژه کنار بیاید یا در آن بازه زمانی بیکار باشد دعوت به کار میشود. خوشبختانه چنین فرمولی برای این سریال وجود نداشت و همین باعث حضور من بود. ضمن اینکه اکثر نقشهایی که ما از زنان در تلویزیون شاهدش هستیم کاراکتر زنان مایوس و درمانده است که اشک و آه لازمه اصلی بازیشان است. من همیشه سعی کردم خودم را از این فضاها دور نگه دارم چون در کل بازی در نقش زنان قدرتمند را بیشتر ترجیح میدهم و معتقدم در این عصر و زمانه زنان جامعه ما بسیار توانا و دارای هوش و دانش هستند و نباید آنها را همیشه درمانده و بیچاره نشان داد.

این بازیگر گفت: این اتفاق در سینما به نسبت تلویزیون کمتر رخ میدهد. همیشه سعی کردم تا آنجا که شرایط اجازه دهد انتخاب درستی در بازی هایم داشته باشم اما هنوز نقشی که دلخواهم باشد و بتوانم همه انرژی ام را تخلیه کنم بازی نکردم و احساس میکنم بخشی از بازیگری ام را هدر می دهم. علاقه فراوانی به فیلم‌های اکشن دارم که متاسفانه جای آن در سینما و تلویزیون خالی است. بازی از جنس متفاوت را در سریال «خواب و بیدار» که باعث ورود من به تلویزیون شد، ایفا کردم، اما این نقش علی رغم نکات مثبتی که دربر داشت به مرور زمان پیامدهای منفی آن هم برمن آشکار شد.

leila-barkhordari2

برخورداری افزود: هنوز دوستان و همکاران بسیاری هستند که گریم آن سریال را چهره واقعی من میدانند و شاید یکی از دلایلی که باعث شد پیشنهاد خوبی از سینما نداشته باشم همین است. خودم خیلی به این مساله باور نداشتم تا زمانی که یکی از دوستان پیشنهاد داد به دفتر همکاران فیلمساز بروم تا چهره واقعی مرا از نزدیک ببینند. گاهی شنیدهام که از توانایی بازیگری ام میگویند اما تعجب می کنم که بعد از گذشت این همه سال هنوز باید چهره خودم را به همکارانم ثابت کنم. شاید به این دلیل است که همیشه سعی کردم گزیدهکار باشم و در محافل رسمی کمتر حضور داشتم.

وی ادامه داد: البته در حوزه سینما عوامل بسیاری دخیل است ولی مرور زمان باعث شد من راجع به خودم به این نتیجه برسم که آن بازی و گریم متفاوت تصویر غلطی از من در ذهن سینماگران حک کرد. قطعا اگر حضور من در شرایط دیگری بود پیشنهاد سینمایی زودتر و بهتر به سراغم میآمد. به هر حال من سینما را دوست دارم و برای حضور در تجربه‌های تازه در این بخش اعلام آمادگی میکنم. همانطور که تلویزیون را با نقشی خاص و متفاوت شروع کردم دوست دارم در سینما هم به همین شکل ورود کنم و بتوانم توانایی خودم را نشان بدهم اما در این شرایط ترجیح میدهم فیلمنامه های فعلی را کار نکنم و نقش خوب در تلویزیون و تئاتر را ترجیح دهم.

لیلا برخورداری که صدای متفاوتی دارد درباره این ویژگی بازیگری‌اش افزود: از صدای خودم بیشتر در فضای تئاتر استفاده کردم. اگرچه در رادیو هم پیشنهاداتی داشتم و دعوت به کار شدم، اما چون منسجم، پیگیر و علاقمند بازیگری بودم فکر می‌کردم رفتن به فضاهای متفاوت مرا از علاقه ام دور می‌کند ولی حالا این کار را دوست دارم و مخصوصا در زمینه دوبله دلم می‌خواهد تجربه کسب کنم. البته خودم هم برای استفاده از صدایم برنامه ویژه دارم که امیدوارم بتوانم از آن به شکل خاص استفاده کنم.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>