سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۰۱ ب.ظ چاپ مطلب

آنچه درباره مسابقه «تلسکوپ» می‌خواهید، بدانید

telescope

ضبط مسابقه بازیگری «تلسکوپ» از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود.

ضبط مسابقه بازیگری «تلسکوپ» از اواخر شهریورماه آغاز میشود.

سعید هاشمی تهیهکننده این مسابقه به سوره سینما گفت: علاقمندان به بازیگری در کشورمان از ۱۳ تا ۲۸ مرداد فرصت دارند تا در سایت این مسابقه ثبت نام کنند. بعد از آن بسته به تعداد افرادی که شرکت کرده اند لوکیشنی در نظر گرفته می شود و آنجا ۴۰ داور از هنرمندان برجسته کشورمان گزینه ها را مورد ارزیابی قرار می دهند. به این ترتیب هر ۲نفر شرکت کننده در اختیار یک داور قرار میگیرد. آنها ۳دقیقه فرصت معرفی و ۹۰ ثانیه زمان دارند تا بر اساس نمایشنامه یا سکانسی که مورد انتخاب خودشان است اتود بزنند.

وی افزود: بعد از این مرحله ۲۰۰ نفر انتخاب می شوند که به همراه داوران و سایر عوامل شبانه روز کنار هم در یک کمپ از پیش آماده شده خارج از تهران مسابقه را ادامه می دهند. سپس نویسندگانی به گروه اضافه می شوند و با توجه به شناختی که طی این مدت از شرکت کنندگان پیدا کرده اند برایشان متنی را نوشته و آنها موظفند به صورت گروهی خود را مورد آزمون قرار دهند. تا آنجا که از ۲۰۰ شرکت کننده به ۲۰ نفر تقلیل پیدا کنند و بعد از آن داوران دیگر نقشی در مسابقه نخواهند داشت و رای دهندگان اصلی مردم هستند که قطعا بر اساس شایسته سالاری گزینه مورد نظر خود را انتخاب خواهند کرد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: البته این نکته مورد توجه است که داوران ما در روند مسابقه  از ۴۰ نفر به ۵ نفر میرسند ویک دوره فشرده آموزشی را برای شرکت کنندگان برای هر مرحله صعود در نظر میگیرند. از این جهت ما سعی کردیم از هنرمندانی استفاده کنیم که علاوه بر دانش، سابقه آموزش و تدریس هم داشته باشند. این داوران تا زمانی که ۲۰ نفر باقی بماند شرکت کنندگان را همراهی خواهند کرد. بعد از آن و با رای مردم این مسابقه تا آنجا پیش میرود که یک خانم و یک آقا به عنوان برنده توسط مردم اعلام شوند.

هاشمی گفت: این مسابقه همین جا به پایان نخواهد رسید. ما از همین الان با ۴ نویسنده قرارداد بستیم که ۴ فیلمنامه بنویسند تا آنها را در اختیار مردم قرار دهیم. بر اساس رای و نظر مردم هر فیلمنامه که مورد پسند واقع شود به محض مشخص شدن نتیجه مسابقه جلوی دوربین قرار میگیرد و برگزیدگان مورد علاقه مردم نقش اول این فیلم را ایفا خواهند کرد. در واقع سعی کردیم از ابتدا تا انتهای پروژه برنامه‌ای بسازیم که مطابق نظر و سلیقه مردم باشد.