سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب
همایون ارشادی:

مشارکت بخش دولتی و خصوصی در ساخت فیلم های دفاع مقدس لازم است

homayun-ershadi

همایون ارشادی درباره برگزاری جشنواره مقاومت گفت: باید این جشنواره را هر سال بهتر از سال قبل برگزار کنیم.

همایون ارشادی درباره برگزاری جشنواره مقاومت گفت: ما در کشورمان حتی برای کودکان هم جشنواره داریم بنابراین برای جنگ و مقاومت که کشورمان ۸ سال درگیر آن بود نیز باید جشنواره داشته باشیم ضمن اینکه این جشنواره را هر سال بهتر از سال قبل برگزار کنیم.

سوره سینما – به گزارش روابط عمومی جشنواره مقاومت وی در ادامه افزود: در طول سال های بعد از جنگ فیلم های زیادی در این ژانر ساخته شد که انصافا تعداد زیادی از آنها هم مانند فیلم «ملکه» و «روزهای زندگی» ماندگار شده اند.

بازیگر «ملکه» خاطرنشان کرد: در طول ۸ سال جنگ برای دفاع از کشورمان رزمندگان زیادی بودند که رفتند و از کشور دفاع کردند و همچنین فرزندان زیادی از این خاک و بوم به خاطر کشورشان شهید شدند بنابراین ما هیچ وقت نباید آنها را از یاد ببریم و یکی از راه ها برگزاری جشنواره مقاومت و دفاع مقدس است.

ارشادی با اشاره به تاثیر سینما بر شناساندن فرهنگ دفاع مقدس نیز گفت: با توجه به اینکه در کشورهای اطراف ما جنگ است سینما می تواند در شناساندن ۸ سال دفاع ما در برابر دشمن نقش به سزایی داشته باشد ضمن اینکه می تواند آموزشی برای کشورهای همسایه ای باشد که با جنگ دست به گریبان هستند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس و جنگ برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: همه نهادها و سازمان های مربوطه باید به این موضوع  توجه داشته باشند ضمن اینکه دولت و بخش خصوصی هر دو باید در ساخت تولیدات این ژانر مشارکت عمده داشته باشند.

بازیگر«زمان معکوس» با بیان اینکه فیلم های حوزه دفاع مقدس نیاز به بودجه دولتی دارد گفت: در طول این سال ها شاهد بودیم فیلم های زیادی در این حوزه با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شد که پشت آن بودجه دولتی بوده است. اگر می خواهیم فیلم های موفقی در این زمینه بسازیم باید نهادهای دولتی برای بودجه آن کمک کنند.

ارشادی با بیان اینکه ساخت فیلم‌ در این حوزه ریسک است، گفت: فیلم های حوزه دفاع مقدس و مقاومت پرفروش نیستند اما با اینحال بسیاری از این فیلم ها در جشنواره های داخلی و خارجی موفق به دریافت جایزه شده اند و آثار ماندگاری از این حوزه رای ما باقی مانده است.

وی خاطرنشان کرد: نهادها و سازمان های ذی ربط باید بودجه لازم را با توجه به مشکلات ساخت و تهیه امکانات در اختیار فیلمسازان این حوزه قرار دهند تا آنها با فراغ بال به ساخت تولیدات این حوزه بپردازند و به خاطر مشکلات ساخت به سمت ژانرهای دیگر نروند.

شایان ذکر است «انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس» با رویکرد مقاومت، بصیرت و شکوفایی سیزدهمین جشنواره بین­المللی فیلم مقاومت را درگستره«سینمای ایران»و «سینمای بین ­الملل» در قالب بخش‌های مختلف فیلم های سینمایی، سینمایی ویدیویی، کوتاه، مستند، چشم‌انداز سینمای مقاومت ایران،  نشست‌های تخصصی و بزرگداشت سینماگران عرصه انقلاب و دفاع مقدس و برنامه‌های جانبی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در ایران و چند کشور جهان برگزار می نماید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>