سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۰:۰۳ ق.ظ چاپ مطلب

تقدیر از میرکریمی در سینما استقلال/ جامعه امروز بی‌مسئولیت است

emrooz1

همزمان با مراسم تقدیر موسسه خیریه کودکان حضرت محمد (ص) از عوامل فیلم «امروز»، بازیگران و کارگردان فیلم در سینما استقلال «امروز» را با مردم دیدند.

همزمان با مراسم تقدیر موسسه خیریه کودکان حضرت محمد (ص) از عوامل فیلم «امروز»، بازیگران و کارگردان فیلم در سینما استقلال «امروز» را با مردم دیدند.

سوره سینما- به گزارش مشاور رسانهای فیلم «امروز» جمعه ۲۴ مردادماه در سینما استقلال مراسم تقدیر از سازندگان فیلم «امروز» توسط موسسه خیریه حضرت محمد (ص) که حمایت از کودکان بدسرپرست را بر عهده دارد و موسسه رسایش برگزار شد.عباس کبریایی‌زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی طی سخنانی با اشاره به اهمیت فیلم امروز گفت: اثرگذاری فیلم امروز در سیستم بینایی و شنوایی جامعه بسیار موثر است و می تواند  یک انسان را متحول کند. بسیاری از انحرافاتی که امروز در اخلاق اجتماعی جامعه  می بینیم را می توان با فیلم‌هایی همچون امروز درمان کرد.

عباس کبریایی زاده با اشاره به بازی  پرویز پرستویی در فیلم امروز گفت: فیلم هایی که پرستویی بازی کرده و نقش هایی که او ایفا کرده همیشه نشان از یک مسئولیت پذیری را  با خود همراه داشته است و فیلم امروز نیز اینگونه است ونه تنها نشان از مسئولیت پذیر بودن بازیگرش می دهد بلکه  به گسترش مسئولیت پذیری افراد در جامعه کمک می کند و اهمیت می دهد.

سید محمد محیط طباطبایی استاد دانشگاه و جامعه شناس نیز طی سخنانی گفت من این فیلم را دو بار دیده ام و این فیلم نشان از دو صفت فراموش شده ایرانی دارد. اولین صفت این است که جامعه ما ستار العیوب است و همیشه ما به دنبال ابروداری بوده ایم و در فیلم امروز نیز لزوم توجه به آبرو و آبروداری حس میشود. مساله بعدی که در فیلم کاملا مشهود است مسئولیت پذیری اجتماعی است که متاسفانه  امروز در جامعه ما کمتر دیده میشود و افراد سعی می کنند مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازند.

emrooz2

پرویز پرستویی طی سخنانی گفت: یکی از دلایلی که من را قانع کرد تا با عشق در این فیلم کار کنم مساله بیپناهی و بیسرپرستی کودکان و زنانی است که آنها را در جامعه میبینیم و در فیلم به آن اشاره شده است. باید به سمتی حرکت کنیم که همه با هم برانیم و یکدیگر را ببینیم و دوست داشته باشیم.

رضا میرکریمی کارگردان فیلم با ابراز خرسندی از وضعیت اکران فیلم گفت: خوشحالم که فیلم مورد استقبال مردم قرار گرفته و مردم با ان احساس مشترک پیدا کرده اند  زیرا بهترین کامیابی برای یک فیلمساز این است که فیلمش دیده شود و تماشاگران با وی در یک حس مشترک شریک شوند. از بازخوردهایی که از تعدادی از تماشاگران بعد از دید ن فیلم گرفتم متوجه شدم که امروز بسیاری از تماشاگران از فیلم جلوتر هستند. آنچه که ما را به سمت ساخت این فیلم کشاند توجه به یک نیاز اخلاقی بود و اینکه نشان بدهیم امروز باید کمی سکوت کنیم و در گمنامی کار کنیم  و از داد و ستد با صفت های اخلاقی خودداری کنیم.

شادمهر راستین  فیلمنامه نویس طی سخنانی  گفت: خیلی خوشحالم که امروز در جمع تماشاگران و با آنها فیلم را میبینم و خوشحالی بیشتر من برای این است که فیلم مورد توجه موسسه نیکوکاری همچون موسسه خیریه حضرت محمد (ص) که حمایت از کودکان بدسرپرست را بر عهده دارد قرار گرفته است.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از بازیگران و سازندگان فیلم «امروز» تجلیل شد و عوامل فیلم با تماشاگران «امروز» را تماشا کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>