سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۵۴ ق.ظ چاپ مطلب

استقبال از «فرشته‌ها» در اصفهان/ فیلم فاخر بدون مخاطب بی‌معنا است

cinema-sepahan

مدیر سینما سپاهان اصفهان گفت: فیلم فاخر باید مخاطب داشته باشد و بدون مخاطب کم ارزش است.

مدیر سینما سپاهان اصفهان گفت: فیلم فاخر باید مخاطب داشته باشد و بدون مخاطب کم ارزش است.

سید مصطفی حسینی به سوره سینما گفت: در اکران دوم عید فطر دو فیلم «رد کارپت» ساخته رضا عطاران و «فرشته ها با هم می آیند» به کارگردانی حامد محمدی را روی پرده داریم. فروش هر دو فیلم قابل قبول است. «رد کارپت» از فیلم های پرفروش امسال تا الان بوده و استقبال از «فرشته‌ها» در این سینما نسبت به دیگر شهرستان‌ها بیشتر است.

وی ادامه داد: قرار است به زودی فیلم سینمایی «شهرموشها» در این سینما روی پرده برود که احتمالا با فروش بالای مخاطب همراه خواهد بود. امیدواریم اکران دوم عید فطر هم مانند اکران اول عید فطر با استقبال همراه شود.

حسینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: سی و دومین جشنواره فیلم فجر جشنواره خوبی بود، فیلم های خوبی در این دوره به نمایش درآمد. همان مقطع می شد حس کرد که اکران سال ۹۳ امیدوارکننده است و آثار خوبی در آن روی پرده می رود. فیلمی که قصه اش را درست روایت کند، جذاب باشد و ساختار منسجم داشته باشد حتما دیده می شود.

مدیر سینما سپاهان ادامه داد: یکی از مسائل این روزهای سینمای ایران تولید فیلم فاخر است، آثاری که با هزینه های چند میلیارد تومانی ساخته می شوند. این آثار باید طوری ساخته شوند که مخاطب داشته باشند. فیلمی که با هزینه های چند میلیارد تومانی ساخته شود اما سالنهای نمایشش خالی از جمعیت باشد، یک شکست بزرگ برای تولید کنندگانش محسوب می شود.

حسینی افزود: در سینمای ایران نمونههای موفقی مثل «ملک سلیمان»، «یه حبه قند» و «مریم مقدس» وجود دارند که به مفهوم فیلم فاخر نزدیک هستند. در یکی دو سال اخیر آثاری با هزینه های کلان بیت المال ساخته شدند که در اکران شکست خوردند، این نوع نگاه باعث ویرانی صنعت سینما و کاهش مخاطب می شود.

مدیر سینما سپاهان گفت: گاهی با هزینه های میلیاردی می توان زیرساخت های سینما را وسعت داد، سالنها را تجهیز و بازسازی کرد و در مجموع به رشد سینمای ایران کمک کرد. اما با هزینه کردن میلیاردها تومان در بخشی که بازدهی ندارد عملا ریشه سینما را زده ایم.