سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۸ ب.ظ چاپ مطلب

داوران بخش بین‌الملل جشنواره فیلم یاس معرفی شدند

yas-fest

اسامی داوران بخش بین‌الملل دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اعلام شد و در این دوره پنج داور آثار منتخب را داوری خواهند کرد.

اسامی داوران بخش بین‌الملل دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اعلام شد و در این دوره پنج داور آثار منتخب را داوری خواهند کرد.

سوره سینما- به گزارش ستاد خبری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس در این دوره از جشنواره آثار رسیده در بخش بین الملل توسط پنج داور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که سه تن از داوران از کشورهای استرالیا، تونس و فرانسه بود و دو داور دیگر ایرانی هستند. گرگ هدریک از استرالیا، نجیب آید از تونس، دنیل لژوق از فرانسه، همایون ارشادی و پوران درخشنده از ایران داوری آثار را برعهده دارند. گرگ هدریک نویسنده و تهیه‌کننده استرالیایی است که در کارنامه کاری وی تولید و تهیه بیش از از ۲۰۰ ساعت فیلم درام و ۲۰ سریال تلویزیونی دیده می‌شود و دریافت بیش از ۴۰ جایزه بین المللی در کارنامه وی دیده می‌شود.

نجیب آید تهیه کننده مستقل فیلم و سریال تلویزیونی از کشور تونس است که تولید و تهیه‌ بیش از ۱۸۰ ساعت تله فیلم و ۱۵ سریال تلویزیونی در کارنامه کاری خود دارد. وی مدیر باشگاه سینمایی تونس است. دنیل لژوق کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده  فرانسوی که مدیر کمپانی پخش کننده فیلم اروسینه فرانسه است. فیلم های او توانسته جوایز متعددی در جشنواره های بین المللی از جمله کن وگلدن گلاب و .. دریافت کند.

همایون ارشادی بازیگر سینمای ایران است که در کارنامه هنری او بیش از  30 فیلم سینمایی و ۵ سریال تلویزیونی دیده می شود. پوران درخشنده فیلمساز، تهیه کننده، محقق و نویسنده فعال ایران فارغ التحصیل سینما با گرایش کارگردانی از مدرسه عالی تلویزیون و سینما و دارای لوح افتخار درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران است که بیش از ۱۰ فیلم سینمایی و مستند را در کارنامه هنری خود دارد.

دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی یاس اول تا ششم شهریور ماه سال جاری همزمان در تهران و آمل برگزار میشود.