سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۰۰ ق.ظ چاپ مطلب

مشکلات آموزش در مدارس ایران در یک مستند/ دانش‌آموزانی فاقد خلاقیت

kelas-dars

یک مستند درباره مشکلات آموزش در ایران به زودی از شبکه افق پخش می‌شود.

یک مستند درباره مشکلات آموزش در ایران به زودی از شبکه افق پخش می‌شود.

علی رمضان‌پور درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: در این مستند تاثیر سیستم آموزشی کشور را روی خلاقیت دانش آموزان بررسی می کنیم . متاسفانه سیستم آموزشی ما به گونه‌ای است که خلاقیقت در آن وجود ندارد و دانش آموزان مجبور می‌شوند یک سری مطالب را حفظ کنند. در حقیقت دانش آموزان تلاش می‌کنند تا در یک قالب خاص فعالیت کنند و از قبول مسئولیت ترس دارند.

وی ادامه داد: برای ساخت این مستند به چند دبیرستان و مدرسه راهنمایی مختلف رفتیم و با گفتگو با معلمان و خود دانش آموزان به تجزیه و تحلیل سیستم آموزش در مدارس کشور پرداختیم . در ادامه فیلم با یک گروه تئاتر همراه می‌شویم. در این گروه تئاتر می‌بینیم که دانش آموزان خودشان نمی‌توانند کار تئاتر را پیش ببرند و حتما نیازمند یک بزرگتر هستند. هم چنین آن ها در انجام کار گروهی مشکل دارند و هرکس کار فردی را در اولیت قرار می دهد که این خود باعث می شود که بعد از مدتی انگیزه تلاش کردن در بین آن ها از بین برود .

رمضان‌پور درباره اکران این مستند گفت: کار تصویربرداری این مستند یک سال طول کشید و اکنون مشغول صداگذاری هستیم. با آماده شدن مستند، قصد داریم آن را در جشنواره رشد شرکت دهیم. این مستند به زودی از شبکه افق پخش خواهد شد. نکته قابل توجه ساخت این مستند این بود که بسیاری از عوامل تولید مستند را دانش آموزان بر عهده داشتند.

عوامل این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان علی رمضانپور، تصویربرداری گروه دانش آموزی به سرپرستی ارسلان عیوضزاده، تدوین: امید توتونچی و تهیهکننده: مهدی مطهر. این مستند به سفارش خانه مستند انقلاب اسلامی ساخته شده است.