سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۹:۱۲ ق.ظ چاپ مطلب

طرح «سن پترزبورگ ۲» نوشته می‌شود/ «کیجا» را یک فیلم اولی می‌سازد

hamid-etebarian

حمید اعتباریان که بعد از ساخت فیلم سینمایی «سن پترزبورگ» فعالیتی نداشته، این روزها در صدد دریافت پروانه برای فیلم جدید خود است.

حمید اعتباریان که بعد از ساخت فیلم سینمایی «سن پترزبورگ» فعالیتی نداشته، این روزها در صدد دریافت پروانه برای فیلم جدید خود است.

اعتباریان به سوره سینما گفت: بعد از آخرین کارم دیگر سوژه خوبی به دستم نرسید و تمایلی برای فیلمسازی نداشتم. در این سال‌ها بیش از ۱۰۰ فیلمنامه خواندم که هیچ کدام حرف جدیدی نداشت. چندبار برای ساخت «سن پترزبورگ ۲» اقدام کردم اما به خاطر مشغله‌های پیمان قاسمخانی هنوز شرایط برای ساخت آن فراهم نشده. البته او قول داده است تا یکی، دو ماه دیگر طرحی از این فیلم را ارائه دهد.

وی افزود: تا زمانی که شرایط تولید فیلم سینمایی «سن پترزبورگ ۲» آماده شود قصد دارم یک فیلم سینمایی دیگر را با یک کارگردان فیلم اولی تهیه کنم. این فیلمنامه «کیجا» نام دارد و آرزو ابراهیمی فیلمنامه آن را نوشته و به عنوان اولین تجربه بلند سینمایی خود آن را کارگردانی می‌کند. «کیجا» بعد از سال‌ها تنها فیلمنامه‌ای بود که مرا در گیر کرد و ساخت آن یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های من شد.

تهیه‌کننده «چشمان سیاه» ادامه داد: این فیلمنامه به پایان رسیده و هفته دیگر برای دریافت پروانه ساخت اقدام خواهیم کرد. «کیجا» بر خلاف «سن پترزبورگ» که فضایی کمدی داشت، یک درام اجتماعی خانوادگی و معناگرا است. این فیلم در تهران جلوی دوربین می‌رود و پربازیگر نیست. محوریت داستان را دختر جوانی به نام کیجا و یک بازیگر کودک تشکیل می‌دهند. بعد از به سرانجام رسیدن این فیلم درصددم تا «سن پترزبورگ ۲» را جدی‌تر دنبال کنم و مطمئنم این فیلم از بخش اول بهتر خواهد شد.

«سن پترزبورگ» ساخته بهروز افخمی با بازی محسن تنابنده، پیمان قاسمخانی، اندیشه فولادوند، بهاره رهنما، سروش صحت و … سال ۱۳۸۹ اکران عمومی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>