سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۷ مرداد ۱۳۹۳ در ۳:۳۲ ب.ظ چاپ مطلب

در حاشیه اکران «شهر موشها ۲» چه گذشت؟/ منتظر «شهر موشها ۳» باشید

shahre-mooshha-1

فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» به کارگردانی مرضیه برومند خاطرات کودکان دهه شصت را زنده می‌کند.

فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» به کارگردانی مرضیه برومند خاطرات کودکان دهه شصت را زنده می‌کند.

سوره سینما- محیا رضایی: امروز صبح دوشنبه ۲۷ مردادماه اهالی رسانه به ضیافتی دعوت شدند که رنگ و بوی خاطره‌های گذشته را داشت. عطر روزهای خوش کودکی. دهه شصت و روزگار «مدرسه موشها» و «شهر موشها». قبل از شروع مراسم و اکران فیلم «شهر موشها ۲» مهمانان به ضیافت صبحانه دعوت شده و در فضای جانبی سالن سینما پذیرایی شدند. در این طبقه از مجتمع که کلا به سالن‌های سینما اختصاص داشت مجسمه‌های شخصیت‌های موشی ساخته شده بود. طبق گفته مسئولان جنس این این سازه ها از آهن‌های دورریز است.

فرهاد توحیدی نویسنده فیلمنامه این فیلم سینمایی در ادامه با اشاره به مسابقه ای که در سایت موشنا راه اندازی کرده بودند گفت: دکتر موشداد رئیس فرهنگستان هنر موشی به این مسابقه که قرار بود جایزه بهترین فیلمنامه، فیلم کوتاه و بهترین ایده را داشته باشد اعتراض کرد. سپس هنگامه مفید، پوریا عالمی و محمد براتی به عنوان داورنما ها روی صحنه آمدند و با اشاره به اینکه این مسابقه نفر اول نداشت برندگان نفرات دوم هربخش را اعلام کردند. ضمن اینکه یکی از برندگان که خودش را اسمشو نبر معرفی کرده بود به خاطر عدم دسترسی ، جایزه اش به امانت باقی ماند.

در ادامه مراسم قبل از اکران منیژه حکمت تهیه کننده با اشاره به اینکه فیلم برای کودکان ساخته شده است افزود: «شهرموش ها» را بزرگترها هم می توانند ببینند. امروز همه جمع شدیم تا از بزرگترین پروژه صنعت سینمای کشور رونمایی کنیم. زمان تولید فیلم برای بیش از ۱۰۰۰نفر فرصت شغلی ایجاد کردیم و الان که به زمان پخش رسیدیم نیز ۱۰۰۰نفر درگیر این پروژه هستند. این فیلم با حمایت بخش خصوصی و محمدرضا جعفری جلوه ساخته شد. اگرچه سخت بود اما روی پای خودمان ایستادیم . «شهر موشها» مناسبات اقتصادی را تغییر داد. بسیاری از سرمایه گذاران از این طریق شهامت حضور در تولیدات فرهنگی را پیدا کردند امیدواریم این فیلم بتواند انگیزه ای که در سرمایه گذاران برای توجه به بخش خصوصی پیش آمده را حفظ کنند و پیوند بین صنعت و سینما باقی بماند. سینما یک خانواده بزرگ است و خوشحالم فیلم ما توانست این خانواده را صمیمی تر و بزرگتر کند.

shahre-mooshha-2

فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» یاد آور خاطرات کودکی دهه شصتی‌ها است. شخصیت های اصلی همان کاراکترهای سابق هستند، که بعد از بیست سال ازدواج کرده و بچه هایشان در مدرسه موشی راه پدر و مادران خود را دنبال می‌کنند. طراحی لباس عروسک‌ها مخصوصا کاراکتر نارنجی، چیدمان شهر موشی و دکورها از نقاط قوت فیلم به شمار می‌رود. وضوح و کیفیت تصویر لذت دیدن این فیلم را را دو چندان می‌کند. اگرچه پایان‌بندی با شباهت به «شهر موشها۱» برای بزرگترها کمی کسل کننده است، اما کودکان تا آخر با چشمانی هیجان زده قصه را دنبال می‌کنند و اکثریت هم به کاراکتر پسر کپل توجه نشان می‌دهند. «شهر موشها 2» با اشاره به اینکه ساخت سری سوم هم مد نظر گروه تولید است، به پایان رسید.

بعد از اکران فیلم منیژه حکمت سراغ کودکان رفت و نظرشان را در رابطه با تک تک شخصیتهای «شهر موشها» جویا شد. مرضیه برومند هم در گوشه دیگری از سالن نظرات کودکان را می‌پرسید و با آنها بحث می کرد. در این مراسم مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر، محمدرضا جعفری جلوه رئیس بنیاد سینمایی فارابی، محمد احسانی معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، غلامرضا فرجی، علی سرتیپی، منیژه حکمت، مرضیه برومند، فرهاد توحیدی و امیر شهاب رضویان حضور داشتند.


One thought on “در حاشیه اکران «شهر موشها ۲» چه گذشت؟/ منتظر «شهر موشها ۳» باشید”

  1. مسعود پاکتی می‌گه:

    باسلام
    من دوره ی بازیگری و عروسک گردانی و صدا پیشگی گذرونده ام و خیلی دوست دارم با استاد عزیز خانم برومند فعالیت هنری داشته باشم
    خانم برومند لطفا قبول کنید که در گروه شما جایی برای شاد بودن و خدمت به بچه های ایران داشته باشم
    رزومه دارم.منتظر تماس شما هستم.ممنون ۰۹۱۹۴۴۳۴۶۴۳

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>