سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مرداد ۱۳۹۳ در ۱۱:۱۴ ق.ظ چاپ مطلب

ساخت سالن در فضاهای تجاری به نفع سینما است/ شهرستان‌ها نیازمند سینماهای جدید

meschi

مدیر موسسه سینماشهر گفت: ساخت سالن مجهز و تولید فیلم با کیفیت لازم و ملزوم همدیگرند.

مدیر موسسه سینماشهر گفت: ساخت سالن مجهز و تولید فیلم با کیفیت لازم و ملزوم همدیگرند. 

مجید مسچی در رابطه با مزایای ساخت سالن های سینمایی در مجتمع های تجاری به سوره سینما گفت: اضافه شدن سالن سینما پروسه زمانبر و البته هزینه بر است که به سادگی امکان پذیر نیست، اگر ۱۲ سالن جدید به سینماهای کشور اضافه شده حاصل سرمایه گذاری میلیاردی است که کم کم اتفاق می افتد. در برنامه های آتی تصمیم داریم تا ساخت مجتمع های تجاری دارای سالن سینما را در شهرستان‌ها هم عملیاتی کنیم.

وی افزود: بازگشت سرمایه به صورت چندجانبه اتفاق می افتد در مجتمع های تجاری شرایط به گونه ایست که سالن های سینما در کنار سایر مراکز هزینه ها را بر می گرداند و از این نظر به نفع سرمایه گذاران است این سیستم که اخیرا در مجمع تجاری کوروش هم پیاده شد چندسالی است آغاز شده و نتیجه هم رضایت بخش بوده چون مجموعه‌هایی که دارای سالن سینما هستند مراجعین بیشتری دارند و در واقع سود هم برای مراکز فرهنگی و تجاری حاصل می‌شود.

مسچی ادامه داد: فیلم های سینمایی از نظر کمی و کیفی باید به شکلی باشد که قابلیت پرکردن سالن های سینما را داشته باشد. بودن فیلم خوب و دارا بودن سالن های مجهز لازم و ملزوم یکدیگرند. وقتی از جهتی سعی می‌شود سالن های سینما با به روزترین و بالاترین کیفیت ساخته شود این توقع ایجاد می‌شود که سینماگران فیلم‌هایی بسازند تا مردم را به سینمارفتن ترغیب کند.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به اینکه دستگاههای استفاده از سینما کارت‌ در سالن‌ها فعال شده اند افزود: تمرکز ما بیشتر به مرمت و ساخت سالن در شهرستان‌ها است. در تهران سینماهای جدید ساخته می‌شود و این جریان روال خوبی طی کرده، اما هنوز همه شهرستان‌ها سالن سینما ندارند و ما طبق برنامه در حال بازسازی هستیم، در حال حاضر همدان به سینمای دو سالنه مجهز شده و سالن سینمای شیراز در دستور کار ما قرار دارد.