سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۲۷ ق.ظ چاپ مطلب

پورصمیمی بازیگری منحصر به فرد است/ بزرگداشت‌ها در جشنواره یاس فرمایشی نیست

poursamimi-yas

دبیر جشنواره فیلم ویدئویی یاس تاکید کرد انتخاب هنرمندان برای برگزاری آیین بزرگداشت فرمایشی نیست.

دبیر جشنواره فیلم ویدئویی یاس تاکید کرد انتخاب هنرمندان برای برگزاری آیین بزرگداشت فرمایشی نیست.

حسین مسافرآستانه در گفت و گو با سوره سینما با تاکید بر اینکه برگزاری بزرگداشت‌ها در جشنواره یاس فرمایشی نیست گفت: معیار انتخاب این هنرمندان برای تجلیل و بزرگداشت آنها میزان فعالیت و تاثیر آنها در عرصه شبکه نمایش خانگی بود. بنابراین ما آثار سینمای خانوادگی در سال‌های گذشته را در بخش های مختلف بررسی کردیم. این سه نفر را به عنوان موثرترین هنرمندانی که در سینمای خانگی فعال بودند و البته از لحاظ کیفیت و کمیت سوابق را مدنظر قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که از این سه هنرمند بزرگ در جشنواره تقدیر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های آینده هم با همین معیار هنرمندان دیگری برای تجلیل انتخاب می‌شوند، افزود: این تجلیل و تقدیر به هیچ وجه جنبه فرمایشی نداشت و سوابق این عزیزان از دو جنبه کمی و کیفی سنجیده شده است.

مسافرآستانه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های بازیگری سعید پور صمیمی گفت: استاد پورصمیمی از بازیگران منحصر به فرد و شاخصی است که هر وقت در تئاتر، در سینما و تلویزیون حضور پیدا می‌کند، جزو موثرترین های آن اثر قلمداد می شود. به این دلیل که تجربه بسیار طولانی را در این عرصه پشت سر گذاشته و در کنار آن تحصیلات عالیه را در این زمینه کسب کرده است. هر دوی اینها ناشی از استعداد ذاتی و خدادادی است که در وجود این عزیز نهفته است و به خوبی و درستی از آنها بهره می‌گیرد. استاد پورصمیمی در نقش‌های متفاوت ظاهر شده است و  کارنامه‌ای ویژه دارد. من از نزدیک با این استاد در ارتباط هستم می‌دانم که یا کاری را نمی‌پذیرد و یا در صورت پذیرش تمام تمرکز و انرژی خود را صرف آن می‌کند.

دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم یاس در ادامه درباره تجلیل از فاطمه گودرزی گفت: خانم گودرزی به لحاظ تعداد کارها و هم از جنبه تاثیرگذاری نقش‌ها در سینمای خانگی بالاتر از دیگران بوده. براساس نگاه مثبتی که بر اثر پخش این فیلم‌ها در خانواده‌ها بوجود آمده و ارزیابی که انجام شده این انتخاب را انجام دادیم. همانطور که عرض کردم این گزینش‌ها فرمایشی نبود و صرفا کسوت و سن و سال را مدنظر نداشتیم. با نگاه کارشناسی به توانایی و تاثیرگذاری هر بازیگر در سینمای خانگی این انتخاب صورت گرفته است.

وی درباره بزرگداشت چنگیز جلیلوند گفت: از آنجایی که یکی از بخش‌های مهم عرصه نمایش خانگی دوبله است و در آثار خارجی دوبله نقش اساسی دارد، بنابراین برای اینکه تمام خانواده های ایرانی در سراسر کشور از لذت آثار با کیفیت خارجی بهره‌مند شوند، نیاز به دوبله آثار داریم. استاد چنگیز جلیلوند یکی از موثرترین افراد در عرصه دوبله آثار نمایش خانگی هستند. استاد مسلم دوبلاژ ایران و هنرمندی که صدایش با بهترین‌های تاریخ سینمای جهان گره خورده و بسیاری از ستاره‌های سینما را برای مخاطب ایرانی زنده کرده است.