سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۰:۳۹ ق.ظ چاپ مطلب

تسلیت کشاورز به خانواده خواجویی/ حرف‌های تبریزی در مراسم تشییع

tabrizi-tashi

مراسم تشییع پیکر کارگردان «پدر سالار» صبح امروز یکشنبه از مقابل خانه سینما برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر کارگردان «پدر سالار» صبح امروز یکشنبه از مقابل خانه سینما برگزار شد.

سوره سینما- مراسم تشییع پیکر زنده یاد اکبر خواجویی امروز با حضور اهالی سینما و نمایندگان رسانه ها در خانه سینما برگزار شد. کمند امیرسلیمانی، فرحناز منافی ظاهر و سیامک اطلسی بازیگرانی که در «پدرسالار» با این هنرمند همکاری بودند از جمله حاضران در این مراسم بودند. مریلا زارعی عضو انجمن بازیگران خانه سینما که در مجموعه «دبیرستان خضرا» با خواجویی همکاری کرده بود هم در مراسم حضور داشت و به شدت متاثر شده و اشک می ریخت. کمال تبریزی کارگردان سینما، داریوش بابائیان تهیه کننده و همشهری خواجویی و احمد طالبی نژاد منتقد سینما هم در سخنانی یاد و خاطره این سینماگر را گرامی داشتند. 

تبریزی گفت: من از طرف کانون کارگردانان به بازماندگان مرحوم خواجویی تسلیت می‌گویم. من چندین بار با اکبر خواجویی ملاقات داشتم و ایشان را انسانی شریف و آرام دیدم. بسیاری از آثار او مثل «پدرسالار» ارتباط عمیقی با مردم برقرار می‌کرد. او از آن دسته آدم‌هایی بود که آرام زندگی می‌کرد. من برای روح ایشان آرامش مسئلت می‌کنم و امیدوارم خداوند به خانواده او صبر عنایت بفرماید. امیدوارم همه عاقب‌ به خیر شویم چون مرگ روزی به سراغ همه خواهد آمد.

در حاشیه این مراسم محمدعلی کشاورز بازیگر سینما و تلویزیون که این روزها در بستر بیماری و در بیمارستان است در تماس تلفنی درباره مرحوم اکبر خواجویی، همکاری در مجموعه «پدرسالار» و هنرمندان فقید سینما صحبت کرد. احمد میرعلایی مدیرعامل سابق بنیاد فارابی، محمدمهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما، داریوش باباییان،‌ انوشیروان ارجمند، برزو ارجمند، حسن فتحی، فلورا سام، سیامک شایقی در این مراسم حضور داشتند. 

پیکر این کارگردان سینما و تلویزیون در اصفهان به خاک سپرده می‌شود.