سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۵۷ ب.ظ چاپ مطلب

حرف‌های پورصمیمی و گودرزی در افتتاحیه یک جشنواره/ ستایش قریبیان از یک دوبلور

jalilvand-yas

سعید پورصمیمی در آیین بزرگداشتش در افتتاحیه جشنواره فیلم یاس از نابودی سینمای کلاسیک ابراز تاسف کرد.

سعید پورصمیمی در آیین بزرگداشتش در افتتاحیه جشنواره فیلم یاس از نابودی سینمای کلاسیک ابراز تاسف کرد.

سوره سینما- این بازیگر دوست داشتنی در مراسم بزرگداشتش که شنبه اول شهریورماه برگزار می‌شد، از سینما ستایش کرد. وی در ادامه افزود:  ابتدا برگزاری جشنواره فیلم های ویدئویی را  به مردم مازندران و بعد به برگزارکنندگان آن تبریک می گویم .چه بخواهیم و چه نخواهیم سینمای ما به شکل کلاسیک در حال از بین رفتن است. یادم می آید روزگاری هزاران نفر به اتفاق هم فیلمی را در سینما می دیدیم و بعد از آن درباره فیلم به تبادل نظر و گفتگو می پرداختیم.

وی با بیان اینکه نمایش فیلم ها رو به زوال است یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که علاقمندان بیشتر فیلم ها را در موبایل هایشان  به صورت فردی  می‌بینند. باید دقت کرد تا چه کاری باید انجام دهیم تا جلوی انفرادی شدن سینما را در آینده بگیریم تا سینما بتواند قدم های فرهنگی بردارد و بار فرهنگی خوبی داشته باشد. فکر می کنم یکی از مهمترین راه ها برگزاری جشنواره است زیرا قطعا می تواند سینما را از انزوا نجات دهد.

دکتر محمود عزیزی برای اهداء لوح به سعید پورصمیمی روی صحنه رفت.

چنگیز جلیلوند: با فیلم های ویدئویی مردم را به سینما بکشانیم

چنگیز جلیلوند نیز در مراسم بزرگداشتش گفت: باورم نمی شود چنین جشنواره ای در مازندران برگزار می شود. امیدوارم فیلم های ویدئویی که ما آنها را دوبله می کنیم هرچه زودتر در سینما ها به نمایش درآیند زیرا همانطور که می دانید سینمای ما روز به روز درحال  کوچکتر شدن است.

وی در ادامه افزود: امیدوارم با نمایش فیلم های ویدئویی در سینما ها  مردم را به سمت سینما بکشانیم و آنها را با سینما آشتی دهیم. از همه دست اندرکاران جشنواره تشکر می کنم و  امیدوارم خداوند به آنها قدرت دهد تا هر سال این جشنواره را هرچه باشکوه تر برگزار کنند.

فرامرز قریبیان روی صحنه رفت و لوح تقدیر را به چنگیز جلیلوند اهدا کرد و گفت: صدای جلیلوند مانند ۴۰ سال گذشته است افتخار می کنم که امشب جایزه او را من دادم.

فاطمه گودرزی: زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود

فاطمه گودرزی در مراسم بزرگداشتش در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم های ویدئویی گفت: شاید کمی زود بود تا برای من بزرگداشت گرفته شود، فکر می کنم هنوز جوان و کودک این حرفه هستم. امروز با جرات می توانم بگویم که فرزند اساتیدی همچون جلیلوند و پورصمیمی هستم به همین دلیل تعجب کردم که برای من بزرگداشت گرفته شد.

گودرزی همچنین افزود:  شاید به خاطر تعداد کارهایم بوده است بهرحال از هیات انتخاب و دست اندرکاران تشکر می کنم. در این بخش از مراسم رویا تیموریان روی صحنه رفت و لوح فاطمه گودرزی را تقدیم کرد.

در این مراسم که در آمل برگزار شد، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد، فرامرز قریبیان، سعید پورصمیمی، مسعود رایگان، رویا تیموریان، چنگیز جلیلوند، لیلا بلوکات، محمود عزیزی، جابر قاسمعلی، حسن نجاریان، فاطمه گودرزی، علی یونسی معاون سیاسی و امنیتی مازندران، عباسعلی ابراهیمی مدیر کل ارشاد مازندران، پورن درخشنده، سیاوش طهمورث، بهرام عظیمی ، حسن مسافر آستانه و … حضور داشتند. در پایان این مراسم مازیار فلاحی به همراه گروهش قطعاتی را اجرا کردند که با استقبال حاضران مواجه شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>