سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۴ شهریور ۱۳۹۳ در ۴:۱۰ ب.ظ چاپ مطلب

یادداشت کارگردان «کتونی سفید» درباره غزه/ راهکارهایی برای خروج از بحران

moayeri

کارگردان فیلم سینمایی «کتونی سفید» درباره وضعیت این روزهای غزه صحبت کرد.

کارگردان فیلم سینمایی «کتونی سفید» درباره وضعیت این روزهای غزه صحبت کرد.

سوره سینما- در یادداشتی که محمدابراهیم معیری کارگردان سینما در اختیار سایت سوره سینما قرار داده، نوشته شده: گام‌هایی لازم است تا یک چتر حمایتی دائمی بر روی فلسطین شکل بگیرد. ظرفیت هایی برای جلوگیری از تهاجم به مناطق مسکونی وکشته شدن بیگناهان ، وجود دارند.تقویت آنها ، تا رسیدن به رعایت حقوق اولیه بشر ، اقداماتی را می طلبد.شکل هایی که بتوانند ، دست های مسلمانان و آزادگان جهان را در دست های مردم فلسطین بگذارند.

قبول سرپرستی کودکان و خانواده های آسیب دیده ودر تهدید ،از سوی داوطلبان ملل جامعه جهانی. این پیوند بشردوستانه  با اشکال مختلف در حوادث و رویدادها ،  به تناسب شرایط قابل انجام است.کافی است اسامی ، تصاویر و نیازهای آنها منتشر شود تا مردم دنیا با یافتن راه هایی، موثر عمل کنند. ایجاد خطوط دریایی صلح  توسط اندک دولت هایی که احساس مسئولیت عمومی دارند ، مسلمانان و جنبش های آزادیخواه.دریای آزاد مدیترانه وسواحل غزه تنها مسیر حمایت از مردمی است که در محاصره و تهدیدند.شناورهایی، با کمک های ضروری  می توانند از سواحل دنیا به سوی غزه حرکت کنند و خطوط دریایی صلح را شکل بدهند.با سرنشینانی داوطلب از پزشکان ، مددکاران ، مهندسان ، معماران ، متخصصان ، اهالی فرهنگ و رسانه و…که حاضرند مانند مسافران کشتی های آزادی و مرمره از محاصره بگذرند.

پذیرش فلسطین به عضویت افتخاری و موثر درجنبش عدم تعهد ، برای حمایت دائمی  و همه جانبه کشورها و مردمشان از ملت مظلوم این سرزمین. اقداماتی موثر به نفع انتفاضه فرهنگی با ساختارهای نوین ، توسط  فعالان  و داوطلبانی از سراسر جهان.افراد،گروه های اجتماعی ، سازمان های مردم نهاد و دولتهای مسئول می توانند جبهه ای جهانی و بدون مرز را فعال و در حمایت های گوناگون از مردم گام بردارند. این روند با پشتیبانی های فرهنگی موثر خواهد بود.آگاهی رسانی عمومی به جهان وحتی حامیان صهیونیست.زیرا مهاجمان به امنیت جوامع بیش از دیگران نیاز به خود آگاهی دارند.

  باز خوانی منشور حقوق کودک توسط رسانه ها و در صورت لزوم بازنگری مسئولانه و اضافه کردن بندهایی قابل اجرا و متناسب با وقایع قرن اخیر. گوشزد کردن وضعیت نابسامان کودکان در خطر و تحت هجوم انواع سلاح ها و روش ها و آسیب دیدگی ها به یونیسف.این سازمان جهانی باید بداند در وظایفش چه تعهداتی قرار دارد و با اتکا به  دایره استقلالش ، اولویت های اولیه را محقق کند.حفظ جان و سلامت کودکان مورد توافق جامعه جهانی است و یونیسف باید در وقایعی مانند غزه به هر نحوی آن را تضمین کند و اگر لازم است  از سایر بخش های سازمان ملل جدا باقی بماند و به وظایفش عمل کند.اگر نه ، برنامه ریزان مسئول در این سازمان بهتر است به طور جمعی علت کم کاری شان را برای جامعه جهانی آشکار سازند و از آنها کمک بخواهند.

سال۲۰۱۴ از سوی سازمان ملل به نام سال همبستگی با مردم فلسطین نام گذاری شده.بیش از نیم قرن تجربیات تلخ فلسطینیان و نسلهای پی در پی و حتی کودکان این دوران ، نقاط تاریکی در زیست بشری بوده. پیش از پایان این سال ، برنامه اجرایی دقیقی در تضمین امنیت فلسطینیان باید از سوی سازمان ملل آغاز شود.این یک انتظار جهانی برای تحقق صلح است. گذرگاه آزاد صلح و همزیستی و ایجاد آن در یکی از مرز های غزه ، می تواند یک اقدام موثر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی باشد.   


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>