سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

هنرمندانی که در مسجد «جواد الائمه» بالیدند/ شخصیت‌های حوزه هنری در یک مستند

masjed-javad-alaemme

مستند «مسجد جواد الائمه» درباره تاثیر این محفل فرهنگی و مذهبی در تولد یک نسل از هنرمندان است.

مستند «مسجد جواد الائمه» درباره تاثیر این محفل فرهنگی و مذهبی در تولد یک نسل از هنرمندان است.

تورج کلانتری  نماینده موسسه نجوای زلال هنردرباره مستند «مسجد جواد الائمه» به سوره سینما گفت: پرداختن به سوژه‌هایی که موضوع آن‌ها مسجد و ترویج فرهنگ گرامیداشت مسجد است یکی از اولویت‌های موسسه نجوای هنر است. مستند «جواد الائمه» داستان مسجدی در محله «جی» تهران است که در زمینه‌های فرهنگی، زمان قبل از انقلاب فعالیت زیادی داشته است. افراد زیادی از کسانی که حوزه هنری را تاسیس و در آن فعالیت می‌کنند از همین مسجد شروع کرده اند. فرج‌الله سلحشور، مجید مجیدی، بهزاد بهزادپور و… از جمله کسانی هستند که در مسجد جواد الائمه فعایت کردند. در حقیقت این مسجد یکی از پایه‌های هنر انقلاب است .

وی ادامه داد: ساخت این مستند نزدیک به ۱۸ ماه طول کشید. تدوین این مستند اخیرا تمام شده و قصد داریم تا این مستند را علاوه بر جشنواره عمار در جشنواره شهید حبیب غنی‌پور شرکت دهیم. علاوه بر این با توجه به حضور بسیاری از شخصیت های حوزه هنری در این مستند، قصد داریم برنامه ای برای رونمایی آن در حوزه هنری داشته باشیم .

کلانتری به دیگر مستند این موسسه اشاره کرد و گفت: موضوع این مستند درباره رابطه همسایگی در زندگی شهری امروز و تکریم آن است. سوژه فیلم شخصی است که در یک ساختمان مسکونی زندگی می‌کند و رابطه او با همسایه‌هایش فراتر از یک همسایه است. همین موضوع باعث می‌شود که به بررسی روابط همسایگی در زندگی شهری بپردازیم. این مستند در مرحله تحقیق و نگارش فیلمنامه است.

 


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>