سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۵۰ ق.ظ چاپ مطلب

عاشق بازی در تلویزیون و سینما هستم/ بازیگران پایبند به اصول،کم‌کار می‌شوند

maryam-kazemi

بازیگر مجموعه «این زمینی‌ها» تاکید کرد پایبند بودن به اصول حرفه‌ای گاه باعث کم کاری بازیگران می‌شود.

بازیگر مجموعه «این زمینی‌ها» تاکید کرد پایبند بودن به اصول حرفه‌ای گاه باعث کم کاری بازیگران می‌شود.

مریم کاظمی بازیگر و کارگردان تئاتر و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه بازیگری و کارگردانی به سوره سینما گفت: نمایش «کولوچه دارچینی» را در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان روی صحنه دارم و همزمان در بخش کودک جشنواره تئاتر شهر به عنوان بازبین فعالیت می کنم. در دو نمایش به زودی روی صحنه می‌روم، یکی از آنها «رام کردن زن سرکش» است که یا در تئاترشهر و در یک سالن مناسب دیگر روی صحنه خواهم برد. نمایش «غول بزرگ مهربان» را که سال گذشته ۲۵ اجرا در تالار هنر داشت، به دلیل استقبال مخاطبان بار دیگر روی صحنه خواهیم برد که این اجرا در تالار هنر نخواهد بود.

این کارگردان تئااتر درباره حضور کمرنگ خود در حوزه تلویزیون و سینما گفت: کاری که شرایط لازم را داشته باشد به من پیشنهاد نشده است، یا اینکه کارهایی پیشنهاد شده که من قبول نکرده‌ام. در هرحال شرایط مورد قبول یکی از طرفین نبوده است. آخرین باری که در مقابل دوربین آن قرار گرفتم فیلم سینمایی «جامه داران» به کارگردانی حمیدرضا قطبی و محصول بشرا فیلم بود که به احتمال زیاد در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

کاظمی در بخش دیگری از سخنانش افزود: من عاشق کار تصویر و سینما و تلویزیون هستم. قواعد و اصول این کار را هم بلدم، اما یک سلسله عوامل در پذیرش نقش تاثیر دارد و باید طرفین از هم رضایت داشته باشند. اگر در این بین مشکلی وجود داشته باشد و چیزی بلنگد شرایط همکاری به وجود نمی‌آید. هر چند مواقعی هم وقتی من به دوستان می‌گویم که مشغول تئاتر هستم، دوباره با من تماس نمی‌گیرند.

maryam-kazemi2

بازیگر مجموعه تلویزیونی «این زمینی‌ها» با بیان اینکه من برای هر کار تصویری تئاتر را رها نمی‌کنم، درباره شرایط بازیگری و تغییراتی که در این حیطه بوجود آمده گفت: گمان نمی‌کنم از لحاظ قواعد تغییراتی ایجاد شده باشد. اما در حوزه قراردادها، پیشنهادها و کیفیت همکاری تغییراتی بوجود آمده، اما اصول فنی کار سر جای خود قرار دارد و بازیگر در هر مدیومی کار کند با بهره گیری از بیان و بدن و حس خود به ایفای نقش می‌پردازد.

کاظمی در ادامه افزود: قواعد حاکم بر بازیگری به سمت تجاری شدن رفته است و بازیگری که به اصول پایبند باشد و درباره حضور در عرصه و پذیرش نقش تحلیل کند و چون و چرا بیاورد کم کار می‌شود. اگر اصول حرفه‌ای برای یک کارفرما مهم نباشد، منجر به شتاب ناشی از بی حوصلگی در تولید آثار می‌شود، در این بین آن‌هایی که در قبول یک نقش تعمق می‌کنند کم کارتر می‌شوند.

مریم کاظمی نویسنده، بازیگر و کارگردان سرشناس تئاتر در مجموعه‌های «مزه خوب کودکی»، «سلام کوچولو»، «چهار سوق خاطره»، «و خداوند عشق را آفرید» و … بازی کرده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>