سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۹ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۳۵ ق.ظ چاپ مطلب

سینمای دهه ۶۰ در شبکه «افق» مرور می‌شود/ مستند «انقلاب در قاب» روی آنتن

20120624101740_==============================================

مستند «انقلاب در قاب» به کارگردانی عادل انیسی به زودی از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

مستند «انقلاب در قاب» به کارگردانی عادل انیسی به زودی از شبکه افق روی آنتن می‌رود.

عادل انیسی درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: این مستند به شکل گیری سینمای ایران پس از انقلاب اسلامی می‌پردازد. در این مستند به بررسی تولیدات دهه ۶۰ سینمای ایران می‌پردازیم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال های ۶۱ و ۶۲ سینما در ایران با روند کندی به حیات خود ادامه می‌داد. با شکل گیری موسسات جدید سینمایی فیلمسازی با قدرت بیش تری در سال‌های بعد ادامه یافت که نتیجه آن پیشرفت چشمگیر سینما پس از پیروزی انقلاب است.

این مستندساز ادامه داد: در این سال‌ها ایدئولوژی جدیدی در سینما به وجود آمد که باعث ایجاد سینمای جدید در ایران شد. در حقیقت در این مستند به بررسی سینما از نیمه دهه ۵۰ تا نیمه دهه ۶۰ می پردازیم اما محور اصلی فیلم همان سال های ۶۱ و ۶۲ است. تصویربرداری و تدوین این مستند به دلیل حجم بالای کار بسیار طول کشید. نزدیک به ۸۰ مصاحبه با کارگردانان، تهیه کنندگان سینما، منتقدان، جامعه شناسان و … داشتیم که در این میان به بررسی سینما در دهه ۶۰ از منظر افرادی مثل مسعود ده نمکی، علیرضا داوودنژاد، سید محمد بهشتی، کیومرث پوراحمد، خسرو سینایی و بقیه دوستان پرداختیم. مشغول تدوین این مستند هستیم و نزدیک به ۶ قسمت آن آمده پخش شده است. به احتمال فراوان این ۱۰ قسمت زمستان از شبکه افق پخش می‌شود.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از نویسنده و کارگردان: عادل انیسی، تصویربردار: سینا آذری، سامان مختاری و امیر اصانلو، تدوین: آرش انیسی، میلاد قربانی و حسین نشاطی، مشاور طرح: امید روحانی، تهیه‌کننده: مهدی مطهر. این مستند در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>