سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۳۹۳ در ۹:۳۰ ق.ظ چاپ مطلب

مهمانان ویژه پشت صحنه مجموعه «پرده‌نشین»/ ادامه تصویربرداری در تهران

parde-neshin1

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهمان پشت صحنه مجموعه «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهمان پشت صحنه مجموعه «پرده‌نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی شد.

سوره سینما- دکتر علی دارابی معاون رئیس سازمان صدا و سیما در امور سیما و حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از پشت صحنه مجموعه «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی بازدید کردند و با عوامل این کار به گفت و گو نشستند. در این بازدید که طی چند روز گذشته انجام شد، مهدی فرجی مدیر شبکه اول سیما، حسن گروسی مدیر شبکه قرآن و رئیس شورای معارف سیما و رحمان سیفی آزاد مدیر مجموعه های تلویزیونی شبکه اول حضور داشتند.

این مسئولین در لوکیشنی حوالی خیابان ری تهران حضور پیدا کردند و درکنار بازدید از محل تصویربرداری مجموعه «پرده نشین» با بازیگران سریال از جمله هومن برق نورد، فرهاد آئیش،محمود پاک نیت، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، سارا بهرامی و …. به گفت و گو نشستند. در ابتدا پس از ارائه توضیحاتی توسط بهروز شعیبی کارگردان و محمود رضوی تهیه کننده کار درباره مراحل تولید این سریال، رحمان سیفی زیاد مدیر مجموعه های تلویزیونی شبکه اول سیما درباره ویژگیهای فیلمنامه «پرده نشین» صحبت کرد و توضیح داد:این مجموعه تلاش می کند تصویر درستی از روحانیت را به تصویر بکشد و اینکه چگونه این قشر از جامعه می توانند با عملکرد خود در دل مردم نفوذ کنند.

در ادامه علی دارابی معاون سیما گفت:اگر این دوستان در مجموعه «پرده نشین» بتوانند به این مواردی که شما اشاره می کنید به درستی بپردازند، قطعا روی اصلاح کارکرد روحانیت تاثیر خواهد داشت. ممکن است یک روحانی بر اساس ضرورت در یک بخش عقیدتی سیاسی فعالیت کند، او برای کارهایش یک ماشین، راننده و… دارد. اما از طرف جامعه مردم فکر میکنند همه روحانیون چنین زندگی دارند و ممکن است تاثیر منفی بگذارد. در صورتی که اگر کسی با ساختار نیروی مسلح آشنا باشد متوجه می شود که فقط به یک روحانی در این سازمان یا مجموعه سرویس نمی دهند بلکه برای همه اینگونه عمل می کنند.

parde-neshin2

وی ادامه داد: از گذشته مردم همیشه برای رفع مشکلات خود و حتی حل و فصل امور به روحانیون مراجعه می کردند. از طرفی آنها همیشه در کنار مردم بودند و امین آنها هستند. به نسبت جمعیت اگر نگاه کنیم متوجه می شویم که حتی این قشر بیشترین شهید را داشته اند اما کمتر دیده می شود.

دکتر دارابی تاکید کرد: با توجه به نقش مهم روحانیون در جامعه امیدوارم این مجموعه تلویزیونی بتواند با موضوعی که مطرح می کند تا سالها در یاد مردم بماند. قطعا ما نمی خواهیم شما خیلی گل درشت به این موضوع بپردازید. بلکه باید به واقع باید نشان دهید که در زندگی مردم چنین روحانیونی حضور دارند که همیشه در تمام مراحل کنار آنها هستند. در اصل هم این موضوع درست است.

معاون سیما ادامه داد: من شخصا فیلمنامه را مطالعه نکردم، اما قطعا نوع پرداختن و قصه ای که این مجموعه دنبال می کند بسیار اهمیت دارد. اینکه مخاطب ما در پایان کار به برداشت درستی از این قشر برسد. اما قطعا شما به عنوان عوامل کار به این موضوع توجه دارید. در این حوزه آثار کمتری تولید شده است اما همینکه ساخت چنین مجموعه ای دغدغه شما بوده ارزشمند است. امیدوارم این مجموعه در دهه دوم محرم بتواند مخاطبین را جذب کند.

در ادامه حجت الاسلام شهاب مرادی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران عنوان کرد:پرداختن به حوزه علمیه بسیار بکر است. اما باید دید این نگاه چگونه در مجموعه دنبال می شود. در ابتدا هر کاری باید به جهت گیریها اهمیت داد.  «پرده نشین» تا این بخش که چنین جهتی را دنبال می کند، خوب است. اما قطعا باید نتیجه کار را دید.

وی افزود:در اسلام اخلاق در عزلت تعریف نمی شود. انتظاری که اسلام از انسان دارد رفتار اجتماعی است که فرد در جامعه نشان می دهد.  تا جایی که می دانم در این مجموعه هم قرار است به این موضوع پرداخته شود. فیلم یا سریالی که در جهت گیریهای همچون ساده زیستی، تعامل و اخلاق درست را نشان می دهد قطعا می تواند اثر خوبی باشد و تاثیر مثبتی روی مخاطب بگذارد.

همچنین فرجی مدیر شبکه اول سیما ادامه داد:«پرده نشین» کار نسبتا دشوار و حساسی است. چرا که به راحتی نمی توان برای ساخت یک مجموعه به سراغ قشر روحانیون رفت. در صورتی که این قشر از جامعه همیشه و در همه حال در غمها و شادیها کنار ما هستند. فکر کردیم ازاین طریق ادای دینی به روحانیون کنیم. امیدوارم در دهه دوم محرم پخش این مجموعه با استقبال روبرو شود.

سریال تلویزیونی«پرده نشین» محصول شبکه اول سیما و مجری طرح آن موسسه سینمایی سیمای مهر است و پاییز ۹۳  از این شبکه پخش خواهد شد. فرهاد آئیش، آتیلا پسیانی ، ویشکا آسایش ، هومن برق نورد ، سعید نیک پور ، مهران رجبی ، حامد کمیلی، مائده طهماسبی، ژیلا سهرابی ، سارا بهرامی ، شیوا ابراهیمی، محسن کیایی ، سپیده اعلایی ، علی مردانه ، زویا امامی، سارا رسول زاده ، محمدمهدی حسینی نیا ، رضا مولایی، رسول ادهمی، سینا سهیلی، پرهام یداللهی، محمد شهباز تهرانی ، کامران ملکی ، سیامک ادیب،  امیرحسین فتحی از بازیگران این مجموعه هستند.

عوامل تولید «پرده نشین» عبارتند از؛ کارگردان: بهروز شعیبی، نویسندگان: حسین تراب نژاد، مهدی شیرزاد و مهدی حمزه براساس طرحی عبدالرسول گلبن، مدیر تصویربرداری: علیرضا قاضی، تصویربردار: آرش رمضانی،  مدیر صدابرداری: کامران کیان ارثی، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، طراح لباس: شیوا رشیدیان، طراح گریم: فاطمه کمالی زهرا کمالی ،مشاور تهیه و مدیر تولید: مرتضی متولی، مدیر تدارکات: اسماعیل کلبی آبادی، مدیر برنامه ریزی: سحر مصیبی، دستیار اول کارگردان: امین خنکال، دستیار کارگردان:امید علیازی، بازیگردان : علی صلاحی، برنامه ریز: سامرند معروفی، منشی صحنه: مرجان تاجیک،عکاس: محمد حسن ناحی، مشاور رسانه ای: بیتا موسوی. دستیار تولید: محمدرضا دلنوازی و تهیه کننده: سید محمود رضوی اشاره کرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>