سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۰۲ ق.ظ چاپ مطلب

یک مستند با موضوع خودکفایی صنعت سیمان/ در راه جشنواره فیلم عمار

IMG17075463

مستند «دلال کش» درباره وضعیت تولید سیمان و شکوفایی این صنعت در ایران آماده پخش می‌شود.

مستند «دلال کش» درباره وضعیت تولید سیمان و شکوفایی این صنعت در ایران آماده پخش می‌شود.

مجتبی خلفی‌زاده درباره موضوع این مستند به سوره سینما گفت: صنعت سیمان سازی در ایران به گونه ای بود که ما در دهه ۷۰ و ۸۰ با کمبود سیمان مواجه بودیم و برای تامین این کمبود مجبور به وارادات سیمان بودیم. اما در سال‌های اخیر تصمیماتی در این صنعت گرفته شد که باعث شد ما علاوه بر خود کفایی به صادر کننده قوی سیمان تبدیل بشویم. در حقیقت در این مستند قصد داریم دلایل رسیدن به موفقیت در یکی از صنایع را بررسی کنیم.

وی ادامه داد : البته باید گفت که این پیشرفت در یک دولت اتفاق نیفتاده است و نتیجه سال‌ها برنامه ریزی است. در مستند «دلال کش» از صنعت سیمان به عنوان الگویی برای سایر صنعت ها یاد می‌شود. قصد داریم تا در مستندهای بعدی به سراغ سایر صنایع برویم. چیزی که مهم است این است که نگاه دولت به این موضوع عوض شود. نگاه دولت به صنعت سیمان داخلی است اما حالا که ظرفیت صادرات داریم دولت باید از تولید کنندگان حمایت کند.

این کارگردان درباره روند ساخت این مستند گفت: کارتصویر برداری مستند را تمام کردیم و مشغول تدوین هستیم. برای تصویربرداری به سراغ کارگران و مسئولان کارخانجات سیمان کشور به ویژه کارخانه مشهد رفتیم و به گفتگو با آن‌ها پرداختیم. هم‌چنین به مرزهای کشور رفتیم و بحث صادرات سیمان را به تصویر کشیدیم. قصد داریم تا این مستند را در جشنواره عمار شرکت دهیم.  با برنامه‌های «ثریا» و «پایش» رایزنی‌هایی داشته‌ایم تا این مستند را از این برنامه‌ها پخش کنیم.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از کارگردان: مجتبی خلفی‌زاده، نویسنده و محقق: سید فرهنگ حسینی، تصویربرداری: حسین شیخانی. این مستند به تهیه‌کنندگی موسسه سفیر فیلم تهیه شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>