سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۲ ق.ظ چاپ مطلب

استقبال غافلگیرکننده از «دردسرهای عظیم»/ همکاری با مهدی هاشمی لذت‌بخش است

fakoor-saboor1

بازیگر نقش آرزو در مجموعه «دردسرهای عظیم» استقبال مخاطبان از این سریال را غافلگیر کننده ارزیابی کرد.

بازیگر نقش آرزو در مجموعه «دردسرهای عظیم» استقبال مخاطبان از این سریال را غافلگیر کننده ارزیابی کرد.

سوره سینما – میثم محمدی: شاید به دلیل نقش‌هایی که ابتدای حضورش در عرصه بازیگری ایفا کرده، بیشتر او را با پیش فرض حضور در نقش‌های منفی یا خاکستری در ذهن داشته باشیم، اما او در سریال های پرطرفدار تلویزیون شخصیت‌های مثبت هم بازی کرده که مورد استقبال قرار گرفته. او تلاش کرده که پیش از نگاه کردن به منفی یا مثبت بودن نقش به شخصیت پردازی صحیح و همچنین قوت فیلمنامه توجه کند. زهره فکور صبور این روزها در سریال «دردسرهای عظیم» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد حضور دارد. این مجموعه که از شبکه ۳ روی آنتن رفته با استقبال مخاطبان روبرو شده است.

آرزو در سریال «درد سرهای عظیم» شخصیتی مثبت است. به نظر من شما در نقش‌های منفی و خاکستری بهتر دیده شده‌اید ، چطور شد که این کاراکتر را برای ایفای نقش پذیرفتید؟

زهره فکور صبور: من در سال‌های اخیر کمتر در نقش منفی و خاکستری حضور داشتم و این جریان بیشتر مربوط به اوایل حضورم می‌شد. شاید به دلیل اینکه چنین نقش هایی پتانسیل بالایی برای دیده شدن داشت، اما در آثاری مثل «ریحانه»، «نرگس» و «کاراگاهان» نقش مثبت بازی کردم. البته نمی گویم نقش منفی یا خاکستری را دوست ندارم ، اما همه چیز بستگی به نقش مورد نظر و لایه‌ها و ابعاد شخصیتی کاراکتر در فیلمنامه دارد.

بطور حتم معیارهایی را برای پذیرفتن یک فیلمنامه دارید. فیلمنامه «درد سرهای عظیم» چه فاکتورهایی داشت که مورد توجه شما قرار گرفت؟

من بعد از سریال «دلنوازان» وقفه ای در انتخاب داشتم و به جز حضور در چند فیلم سینمایی و فیلم تلویزیونی اثر جدی نبود که مورد پسندم باشد و آن را دوست داشته باشم. تا اینکه فیلمنامه «دردسرهای عظیم» پیشنهاد شد و جذابیت‌ها و ویژگی‌های دراماتیک داشت که نوید یک مجموعه موفق را می‌داد. نقش «آرزو» موثر و کارآمد بود و از سوی دیگر گروهی که باید با آنها کار می کردم متشکل از افراد حرفه ای بود که به آنها اطمینان داشتم و در نتیجه در این اثر حضور پیدا کردم.

همکاری با برزو نیک نژاد به عنوان کارگردان این اثر و همچنین مجموعه بازیگرانی که در کنار هم به ایفای نقش پرداختید چگونه بود؟

از برزو نیک‌نژاد به واسطه همکاری که سال‌ها پیش داشتیم شناخت کافی در ذهنم بود، به ویژگی ها و شیوه کارگردانی و هنری او واقف بودم و در کنار این جریان حضور بازیگرانی که به واسطه همکاری و کارنامه خوبشان آنها را می‌شناختنم در انتخابم برای حضور در این مجموعه بی تاثیر نبود.

پیش از این تجربه بازی در کنار مهدی هاشمی را داشتید؟

بله. با آقای هاشمی در سریال «کاراگاهان» ۶ ماه همکاری داشتم و این دومین تجربه حضور من در کنار ایشان است. طبیعی است که با استادی مانند مهدی هاشمی کار کردن بسیار راحت و لذت بخش است و اتفاقات خوبی رقم می خورد. بقیه دوستان هم در این گروه به خوبی ایفای نقش کرده‌اند و در چنین شرایطی بی تردید کار کردن راحت تر است.

fakoor-saboor2

سریال «درد سرهای عظیم» با استقبال خوب مردم مواجه شد.

بله. حجم استقبال مردم از این سریال برای ما غافلگیرکننده و جالب است. هنوز  تصویربرداری را به پایان نرساندیم و مردم همچنان به این مجموعه اقبال بیشتری نشان می‌دهند.

با توجه به اینکه آثار دیگری هم از شبکه های مختلف در حال پخش است ، چرا فکر می کنید چنین استقبالی از سوی مخاطب صورت می گیرد و به نوعی تفاوتی میان این مجموعه با دیگر سریال ها قائل می شوند؟

شکی نیست که فارغ از مباحث کارگردانی، بازیگران و گروه فنی یک مساله مهم وجود دارد و آن هم تفاوت فیلمنامه از جنبه روایت دراماتیک و موقعیت های بکری است که مورد توجه قرار گرفته و توانسته با مخاطب ارتباطی صمیمانه ایجاد کند و اتفاق خوبی را رقم بزند.

تصویربرداری «دردسرهای عظیم» تا چه زمانی ادامه دارد؟

حدود یک هفته تا ۱۰ روز به پایان تصویربرداری مانده و به دلیل نزدیکی پخش سریال با تصویربردای شرایط کمی دشوار است. دوستان به صورت فشرده در حال انجام مراحل تولید هستند. امیدوارم با تلاشی که اتفاق می‌افتد کیفیت کار را در حد بالا حفظ کنیم و نتیجه امر هم مورد پسند مردم عزیز قرار بگیرد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>