سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۶ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

«آن فرو ریخته گل‌های پریشان در باد» به پایان رسید/ روایت زندگی یک شهید

aan-foroo-rikhte1

تدوین فیلم مستند «آن فرو ریخته گل‌های پریشان درباد » بعد از ۴۰ جلسه تصویربرداری تمام شد.

تدوین فیلم مستند «آن فرو ریخته گل‌های پریشان درباد » بعد از ۴۰ جلسه تصویربرداری تمام شد.

محمد عبدی‌زاده کارگردان این فیلم به سوره سینما گفت: با پایان یافتن تدوین فیلم «آن فرو ریخته گلهای پریشان درباد » توسط من و شاهین عبدی‌زاده ، محسن الماسی مسئولیت جلوه های بصری و اصلاح رنگ فیلم را برعهده گرفته است. در حال مذاکره با آرش قاسمی هستم تا صداگذاری این فیلم را انجام بدهد.

وی ادامه داد: فیلم « آن فرو ریخته گل‌های پریشان درباد » نگاهی دارد به زندگی امیرسرفراز محمود امان الهی که با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های حق علیه باطل شد و پس از نبردی قهرمانانه در دفاع از خرمشهر و در حین سقوط این شهر به اسارت نیروهای بعث عراق در آمده و در سیاهچاله دشمن بعث به مقاومت مبارزه دوباره پرداخت. او مورد شکنجه و آزار و اذیت های فراوان قرار گرفت و پس از تحمل سختی های فراوان و به دلیل غیرقابل علاج بودن جراحات حاصل از جنگ و شکنجه در بازداشتگاه‌های عراق طبق ماده سوم ژنو با دومین گروه از آزادگان به وطن بازگشت و با وجود جراحات فراوان مجدد به جبهه برگشتت و در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی به خدمت ادامه داد. به وصیت شهید محمود امان الهی، قلب و دو کلیه او به هوطنان نیازمند اهدا شد.

aan-foroo-rikhte2

این فیلم محصول گروه مستند شبکه اول است و در استان های تهران، کردستان، گلستان، اراک و گیلان و بخش های مربوط به دوران دفاع مقدس در پادگان پرندک ارتش جمهوری اسلامی ایران و در ۴۰ جلسه به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد عبدی‌زاده و با حضور خانواده معزز این شهید سرفراز ، ناخداصمدی و تکاوران نیروی زمینی تصویربرداری شده است.

نام اثر بر اساس یکی از اشعار محمدرضا شفیعی کدکنی انتخاب شده است. در این مستند سمیرا برنجی، حامد بیسادی، زهرا رحیمی، پارسا فریدونی، فرانک معصومی فرد، اکبر مددی مهر، الهه آجودانی، محسن آخوندی ، کیمیا مرادیان، ستاره آقا پور و مونا زاغی بازی کرده‌اند. منیژه توحیدلو مجری طرح و عقیل تقی‌زاده مدیر تولید پروژه هستند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>