سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۳۹۳ در ۸:۰۶ ق.ظ چاپ مطلب

«خانه، مسجد، مدرسه» در راه جشنواره عمار/ یک مسجد موضوع مستندی مصاحبه محور

masjed

مستند «خانه، مسجد، مدرسه » ساخته امین قره سوفلو برای حضور در جشنواره فیلم عمار آماده می‌شود.

مستند «خانه، مسجد، مدرسه » ساخته امین قره سوفلو برای حضور در جشنواره فیلم عمار آماده می‌شود.

قره سوفلو درباره این مستند به سوره سینما گفت: داستان این مستند درباره مسجد «صاحب الزمان» در شهرک صالح آباد است. برای ساخت این مستند به سراغ نزدیک به ۵۰ مسجد در تهران رفتیم که همگی به گونه‌ای الگو بودند. در نهایت با توجه به اقدامات مسئولان این مساجد، مسجد «صاحب الزمان» را برای ساخت مستند انتخاب کردیم. نکته قابل توجه این مسجد کانون علمی و فرهنگی آن است که در تربیت نوجوانان و تغییر فضای محله تاثیرگذار بوده است. در این مسجد علاوه بر اقامه نماز که کار یومیه هر مسجد دیگری هم هست، کار های آموزش و علمی در کانون انجام می‌شود.

وی ادامه داد: شهرک صالح آباد و مسجد صاحب‌الزمان در یکی از جنوبی ترین محله‌های تهران واقع است که با توجه به بافت جنوبی شهر ، این محله خود دارای شرایط خاص امنیتی است. با این وجود ظهور چنین مسجدی با این فعالیت گسترده برای تربیت بچه ها قابل توجه است.

امین قره سوفلو درباره تصویربرداری این مستند و روند ساخت آن گفت: برای تصویر برداری این مستند مصاحبه محور ، به سراغ دانش آموزان کانون ، امام جماعت مسجد و والدین فرزندان رفتیم و به مصاحبه با مردم منطقه پرداختیم. در گفت و گو با مردم محله مزیت بسیاری از کارهای مسجد صاحب الزمان مشخص شد . مشغول تدوین هستیم و به زودی این مستند آماده پخش می‌شود.

این مستندساز درباره حضور این مستند در جشنواره‌ها گفت: اولویت اول برای این مستند حضور در جشنواره مردمی عمار است. با توجه به موضوع این مستند را در جشنواره های دیگر شرکت می‌دهیم. با موسساتی نظیر اوج و خانه مستند برای فروش این مستند رایزنی کرده‌ایم.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از  مدیر تولید: علی صدرالدینی، تدوین: مسعود کارگر و جواد رئیسی، تصویربردار: امین قره سوفلو و افشین ایمانی، مشاور پروژه: امیر مهر یزدان. این مستند به تهیه‌کنندگی سید جلال عود سیمین و در موسسه نجوای زلال هنر تولید شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>