سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۳ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۴۱ ق.ظ چاپ مطلب

«خسته نباشید!» کلیشه‌ای نیست/ دانش میرکریمی درباره بازیگری قابل توجه است

hesam-mahmoodi1

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید!» این فیلم را غیرکلیشه‌ای و صمیمی ارزیابی کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «خسته نباشید!» این فیلم را غیرکلیشه‌ای و صمیمی ارزیابی کرد.

سوره سینما- فیلم سینمایی «خسته نباشید!» به کارگردانی محسن قرایی و افشین هاشمی به تازگی از شانزدهمین جشن خانه سینما جایزه بهترین فیلم اول و بهترین کارگردانی را دریافت کرد. حسام محمودی بازیگر یکی از نقش‌های اصلی این فیلم این روزها فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی را روی پرده دارد. محمودی که با «خسته نباشید!» به سینمای ایران معرفی شد، حضوری گرم و دلنشین در این فیلم دارد.

حسام محمودی درباره احساسش به «خسته نباشید!» به سوره سینما گفت: این فیلم را دوست دارم و هرچه از نظر فاصله زمانی جلوتر می رویم، میزان علاقه من هم به آن بیشتر می‌شود. به نظرم بعد از «خسته نباشید!» آثار خیلی کمی ساخته شده‌اند که از همه نظر بر این فیلم مسلط باشند. از این جهت که خیلی کم پیش می آید همه عوامل منحصر به فرد مثل این تیم کنار هم جمع شوند. «خسته نباشید!» از نظر مضمون و داستان تازه و خلاقانه است، فرم جذاب و فضایی منحصر به فرد و غیرکلیشه‌ای دارد.

وی افزود: پیوستن من به این گروه خیلی اتفاقی شکل گرفت. افشین هاشمی آن زمان قرار بود سریال بسازد و تست بازیگری می‌گرفت. من برای آن ماجرا به دفتر او رفتم و تست دادم چند روز بعد او زنگ زد که سریال در مرحله پیش‌تولید متوقف شده، اما برای یک فیلم سینمایی پیشنهاد داد. این پیشنهاد برایم خوشایند بود. صادقانه بگویم که آن زمان این تنها پیشنهاد سینمایی من بود. وقتی فیلمنامه را خواندم و با نقش آشنا شدم برایم دلچسب تر شد. مرتضی کاراکتر پررنگی بود. اولین سوالی که از افشین هاشمی پرسیدم این بود که چرا مرتضی در همه فیلم حضور دارد؟

hesam-mahmoodi2

محمودی ادامه داد: در کنار فیلمنامه خوب و نقش مناسب آنچه بیش از همه باعث مسرت شد حضور رضا میرکریمی به عنوان تهیه‌کننده بود. این آشنایی اگر چه از «خسته نباشید!» شکل گرفت اما بعدها منجر به همکاری در «حق سکوت» و «امروز» شد. رضا میرکریمی به عنوان تهیه کننده و کارگردان آموزه های زیادی برای بازیگر دارد. امیدوارم این همکاری باز هم ادامه داشته باشد. به جرات می گویم اگر بدانم هر دوسال یک بار با او همکاری دارم هیچ پیشنهاد دیگری را قبول نمی‌کنم. از زمانی که در سینما حضور یافتم، کمتر پیشنهاد تئاتری دارم و نتوانسته‌ام روی صحنه بروم. در حالی که به تئاتر هم علاقه دارم و دوست دارم در این زمینه تجربه‌هایی داشته باشم. اگر پیشنهاد مناسبی داشته باشم، در میان فعالیت‌های تصویری روی صحنه می‌روم.

«خسته نباشید!» محصول حوزه هنری پارسال اکران عمومی شد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>