سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۳۹۳ در ۲:۴۳ ب.ظ چاپ مطلب

تلاش علی‌اکبری برای فیلمسازی رویین‌تن/ موضوع حجاب فیلم پروین اعتصامی را متوقف کرد

ali-akbari

تولید فیلم سینمایی «پروین اعتصامی» به دلیل موضوع حجاب متوقف شده است.

تولید فیلم سینمایی «پروین اعتصامی» به دلیل موضوع حجاب متوقف شده است.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما و تلویزیون درباره فعالیت‌های اخیر خود به سوره سینما گفت: یک فیلم سینمایی به نام «…ما متهمیم» به کارگردانی حامد امرایی و رهبر قنبری را به تازگی با پایان رساندیم و مراحل فنی آن انجام می‌شود و حمید فرخ نژاد و پریوش نظریه در آن به ایفای نقش پرداخته اند. امیرحسین قاسمی صداگذاری و سید محمد میرزمانی هم ساخت موسیقی این فیلم را بر عهده دارد که برای حضور درجشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم دیگری هم با نام «آرمان شهر» به نویسندگی امیر آقایی و کارگردانی حسن ناظر را در مرحله فنی پس از تولید داریم که در اسکاتلند کارهای آن انجام می‌شود و کار در تاجیکستان ، افغانستان ، هندوستان و اسکاتلند تولید شده است و آهنگسازی آن را آرمان موسی‌پور انجام می‌دهد. این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر امسال آماده می‌شود.

علی‌اکبری درباره فیلم سینمایی «پروین اعتصامی» گفت: ما بحث ساخت این فیلم را داشتیم که به شدت مورد تایید و حمایت مهندس جعفری جلوه و بنیاد فارابی است، اما متاسفانه یکی از مدیران فرهنگی اعلام کرد که به دلیل بحث حجاب خانم پروین اعتصامی نباید این کار را انجام دهیم که تعجب آور است. باید در این خصوص تجدید نظر صورت بگیرد و امیدوارم با سخنانی که رهبر معظم انقلاب در جلسه عیادت هنرمندان درباره پروین اعتصامی و جایگاه او داشتند، در این باره تجدید نظر شود و این کار را انجام بدهیم.

این تهیه‌کننده سینما ادامه داد: اسفند ماه سال گذشته درباره ساخت این فیلم تصمیم گرفتیم و جا دارد از مهندس جعفری جلوه تشکر و قدردانی کنم و امیدوارم که با عنایتی به سخنان رهبر معظم انقلاب کمی عمیق تر فکر کنیم. مسائل و حاشیه‌هایی که قابل حل هستند، نباید باعث این شود که از تولید پروژه‌های بزرگ دور شویم.

وی درباره فیلم سینمایی «غیرت» گفت: برای این کار نیز درخواست پروانه ساخت کرده ایم که به کارگردانی حجت الاسلام امید آقایی مقابل دوربین می‌رود و به زندگی یک روحانی می‌پردازد و ما مقدمات پیش‌تولید را آماده می کنیم. تا به امروز هم بازی امین زندگانی در این اثر قطعی شده است و ما چند نقش روحانی دیگر داریم که در آینده مشخص می‌شود و باز هم تلاش می کنیم که این فیلم به جشنواره فیلم فجر برسد.

علی‌اکبری در ادامه افزود: فیلمنامه دیگری هم هست که به شدت علاقمندم آن را کار کنم و در این مورد با علی رویین تن صحبت کردم تا متقاعد شود و دوباره فیلم بسازد. او بسیار خوش فکر و با استعداد است و دوست دارد که با شرایط خوب و امکانات کافی کار کند. ما نمی توانیم «دلشکسته» او را فراموش کنیم که یکی از فیلم های خوب سینمای ماست. به همین دلیل من در صدد جلب رضایت او هستم که اگر این طور شود فیلم را برای حضور در جشنواره فجر آماده می‌کنیم.

وی درباره حجم کارها و زمان بندی خود برای تولید فیلم گفت: چند موضوع را همزمان پیگیری می‌کنیم و به محض قطعی شدن برنامه تولید، کار را شروع می‌کنیم. از آنجا که کار دو پروژه به پایان رسیده است، توانایی تولید دو فیلم را داریم و منتظر هستیم تا شرایط ایجاد شود.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>