سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ شهریور ۱۳۹۳ در ۱۱:۳۱ ق.ظ چاپ مطلب

قدردانی برگزارکنندگان جشنواره فیلم پروین اعتصامی از رهبر معظم انقلاب اسلامی

rahbar-enghelab

برگزیدگان جشنواره فیلم پروین اعتصامی در نامه‌ای از توجه مقام معظم رهبری به این شاعر نام‌آشنا قدردانی کردند.

برگزیدگان جشنواره فیلم پروین اعتصامی در نامه‌ای از توجه مقام معظم رهبری به این شاعر نام‌آشنا قدردانی کردند.

سوره سینما- در این نامه نوشته شده: اتفاقی افتاده است: نظری مبارک بر سخن بانوی ادب ایران پروین اعتصامی رفته، بانویی قصه گو، اخلاق گرا و پند آموز. اگر این سخن شریف گفته نمی شد لابد همچنان پروین شاعر نخود و لوبیا می بود و هشت سال جشنواره پروین اعتصامی در جستجوی پروین و پروین‌های سینمای ایران برای بانوان فیلمساز ایرانی، و تداوم جشنواره‌ای موثر در جهان، و در کار بازنگری ارزش ادبی، عارفانه، اجتماعیِ بانوی سخن ایران همچنان در بی اعتنایی و کم وجهی بماند.

اکنون جای آن دارد که با شکرانه بر این نظر عالمانه و راسخ رهبر فرزانه انقلاب ، نهادهای فرهنگی ، اقتصادی و رسانه ای بر پروین شعر ایران، و نیز بر جشنواره ای که هشت دوره به خون جگر، این نام را و نام بیش از هشتصد بانوی فیلمساز را به عزت پاس داشته ، توجه و یاری شایسته تری داشته باشند. والسلام.

مقام معظم رهبری در دیدار با بعضی از سینماگران و هنرمندان با قرائت شعری از پروین اعتصامی از این شاعر توانا به نیکی یاد کردند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>