سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۴۸ ب.ظ چاپ مطلب

«ماهی و گربه» در سینما آزادی به سانس فوق‌العاده رسید

mahi-va-gorbeh

نمایش فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری در سینما آزادی به سانس فوق‌العاده رسید.

نمایش فیلم «ماهی و گربه» ساخته شهرام مکری در سینما آزادی به سانس فوق‌العاده رسید.

سوره سینما- استقبال از فیلم ماهی وگربه ساخته شهرام مکری در گروه هنر وتجربه به گونه ای بود که درروزهای پایانی هفته اکران این فیلم در سینماهای آزادی ،کوروش وموزه سینما به سانس فوق العاده رسید .

از سویی دیگر سعیدی پور مدیر سینما آزادی در مصاحبه ای با روابط عمومی گروه هنر وتجربه عنوان کرد که برای اولین بار و به شکل بی سابقه ای سانس فوق العاده صبح برای این فیلم در نظر گرفته شده است و روز جمعه ساعت ۱۱صبح ماهی گربه سانس فوق العاده خواهد داشت.این در حالی است که به گفته مدیر سینما آزادی ،در سالهای اخیر ،همه سانسهای فوق العاده درساعات پایانی شب بوده است .

«ماهی و گربه» در یک سکانس- پلان ۱۳۰ دقیقه‌ای پس از یک ماه تمرین در مکان مورد نظر، در یک شبانه روز ساخته شد. این فیلم ماجرای گروهی از دانشجویان و جوانان را تعریف می‌کند که در جریان سفر به شمال کشور و حضور در یک اردو درگیر ماجراهایی می‌شوند. فیلمبرداری این فیلم که برای یک پلان سکانس کامل طراحی شده به مدیریت محمود کلاری انجام گرفته است.

تعداد حضورهای بین المللی فیلم «ماهی وگربه» بیش از  چهل حضور است که از دوره هفتاد فستیوال ونیز شروع شده وپس از ان فیلم در فستیوال های معتبری چون کارلووی واری، روتردام، پوسان، استانبول، نیویورک وغیره به نمایش درآمده است.

بابک کریمی، سعید ابراهیمی‌فر، عبد آبست، آیناز آذرهوش،مونا احمدی، ندا جبرییلی، پریناز طایب و سمانه وفایی در آن حضور دارند.طراحی لباس و صحنه به عهده امیراثباتی بوده و کریستف رضایی موسیقی و پرویز آبنار کار صدای فیلم و محمود کلاری فیلمبرداری آن را انجام داده‌اند.


One thought on “«ماهی و گربه» در سینما آزادی به سانس فوق‌العاده رسید”

  1. سپهر می‌گه:

    موسیقی متن و افکتهای صدا واقعا عالی بود.
    فیلم در سال ۱۳۷۷ اتفاق افتاده ولی همه گوشی های مدرن تاچ دارند و از فیس بوک صحبت میکنند .
    فیلم برداری و کل سناریو عالیه ولی در چند سکانس تکار اتفاقات فیلم ایراد داره

    در صحنه ای که یکی از شخصیتهای خانم فیلم وارد ماشینش میشه و دنبال سی دی میگرده و یک تکه از آهنگ رو پلی میکنه یکی از نقشهای منفی به شیشه ماشین میزنه و با دختر جوان شروع به صحبت میکنه…..
    ولی در صحنه ی که همین سکانش تکرار میشه و فیلم از نگاه دختری که با یک شخص نامریی صحبت میکنه این اتفاق عوض میشه.
    دخترک داخل ماشین میشه که سی دی هاشو پیدا کنه یک تکه از آهنگ رو پلی میکنه و داستان از دید دختر دیگه و روانکاوش به نمایش در میاد.
    ۱۰ دقیقه میگذره و کلی دیالوگ جابه جا میشه.
    و نکته مهم
    اون فردی که نقش منفی داره و داره از پایین جاده تازه میاد ..در صورتی که باید ۱۰ دقیقه قبل زمانی که دختر در ماشین آهنگ رو پلی میکنه با ضربه دست به شیشه ماشین دختر میزد….
    امید وارم که متوجه این ایراد شده باشید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>