سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۲ مهر ۱۳۹۳ در ۴:۵۰ ب.ظ چاپ مطلب

امضای توافقنامه میان سازمان سینمایی و بانک شهر

cinemayee-bankshahr

نشست مشترک مدیران سازمان سینمایی و مدیران بانک شهر برگزار شد.

نشست مشترک مدیران سازمان سینمایی و مدیران بانک شهر برگزار شد.

سوره سینما- حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی در این نشست افزود: در تمام کشورهایی که فرهنگ در جایگاه مناسبی قرار دارد شهرداری ها همکاری های تنگاتنگی در این عرصه دارند و حتا نقش حمایت شهرداری ها، از وزارت فرهنگ در کشورهای مختلف بیشتر است. وی یادآور شد: اجرای این روند علاوه بر آمریکا در اروپا، چهره فرهنگی این قاره را تغییر داد. از وقتی این اتفاق افتاد چهره اروپا تغییر کرد. رییس سازمان سینمایی توضیح داد: امروز امور فرهنگی به شهرداری ها واگذار شده و رقابت شهرداری ها بر سر برنامه های فرهنگی است و شهرداران برتر دنیا بر اساس ایده های نوین انتخاب می شوند.

ایوبی با بیان اینکه مفهوم شهرداری در تهران در سالیان اخیر تغییر کرده توضیح داد: در دوران حضور آقای قالیباف نیز اتفاقات خوبی در عرصه فرهنگ از سوی شهرداری ها رخ داد و این امر به کلان شهرهایی مانند تبریز و اصفهان تسری پیدا کرد که این روند به سود عرصه فرهنگ و هنر شد.

وی با بیان اینکه دوست داریم بانک شهر نیز در عرصه فرهنگ پیشتاز باشد گفت: در اغلب برنامه های موثر فرهنگی نام چند بانک دیده می شود و در ایران نیز بانک ها در حال ورود کردن به برنامه های فرهنگی هستند؛ در حوزه تجسمی بانک ها در سال های اخیر ورود پیدا کردند و امروز یک بانک شاید ۱۰ اثر از سهراب سپهری را به عنوان گنجینه در اختیار داشته از این منظر پیشتار است.

رییس سازمان سینمایی اظهار کرد:عرصه سینما جذاب است و سینماگران نیازمند به همکاری هستند. تصور می کنم با توجه به تغییرات بانک شهر ، سازمان سینمایی در کنار این بانک قرار دارد و امیدوارم بتوانیم پروژه های مشترکی را اجرا کنیم و حاصل این همکاری برای طرفین رضایت بخش باشد.

ایوبی ادامه داد: دوست داریم شما برای دیگران درس شوید نه درس عبرت و سرمایه گذاری موفقی در سینما داشته باشید و خبر حضور شما در سینما برای اهالی فرهنگ امید آفرین خواهد بود.

وی تاکید کرد: در نیم سال ابتدایی سال ۹۳ نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش فروش آثار سینمایی داشتیم و این در حالی است که در دنیا به دلیل حضور رقبای تصویری دیگر و دیگر رسانه های تصویری، شاهد افت مخاطب سینما هستیم.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به اجرای طرح سینما سلام به صورت رایگان در دوره اول و نیم بها در دوره دوم یادآور شد: اجرای این طرح و استقبال مردم نشان داد مردم سینما را دوست دارند و در دوره دوم و با وجود نیم بها بودن قیمت بلیت ها، بیش از ۸۵ درصد از ظرفیت سینماها مملو از علاقه مندان به سینما شد.

ایوبی گفت: سینما کوروش به عنوان یکی از سینمای تازه تاسیس، به حدی مورد استقبال قرار گرفت که واحدهای تجاری این مجتمع به سرعت راه افتاد و افزایش قیمت چند درصدی پیداکرد.

حسین محمد پورزرندی مدیرعامل بانک شهر نیز در این دیدار با تبریک عید غدیر افزود: خوشحالیم در جمع اهالی فرهنگ و مدیریت سینما هستیم. ۹ سال در شهرداری تهران بودم اما به دلیل ارتباط با بخش اجتماعی، به مسائل اجتماعی و اهمیت کارکرد فعالیت های فرهنگی در کاهش مسائل اجتماعی واقف هستم.

وی یادآور شد: امروز مسئله اصلی فرهنگ است و اقتصاد هم باید به عرصه فرهنگ کمک کند و همانگونه که مقام معظم رهبری بارها به اهمیت فرهنگ تاکید فرمودند باید تلاش کنیم اقتصاد موتور احیای فرهنگ باشد.

مدیرعامل بانک شهر یادآور شد: بانک شهر را با سیتی بانک های دنیا مقایسه می کنیم؛ این سیتی بانک ها مدل شبیه بان شهر دارند و مدیریتشان از سوی شهرداری ها انتصاب می شود.

پورزرندی ادامه داد: بسیاری از مسائل که امروز در عرصه شهری هزینه به دوش شهرداری ها می گذارند با فرهنگسازی و هزینه کمتر قابل رفع است؛ عرصه فرهنگ اقتصادی نیز بوده و استفاده از ابزار فرهنگی در تغییر رفتارها موثر است.

وی تصریح کرد: بانک رسالتی بنام بانکداری اجتماعی دارد. ساخت برخی مجتمع ها از جمله سینما و پروژه های فرهنگی و اجتماعی از سوی بانک ها بسیار اثرگذار است. علاقه و اعتقاد داریم که می توان در یک فیلم تصویری از بانک ارائه شود که در اذهان عمومی ماندگار شود و نمونه این امر حمایت بانک گردشگری از فیلم شهرموشها ۲ است.

مدیرعامل بانک شهر با بیان اینکه این بانک تنها به دنبال سود نیست اظهار امیدواری کرد که نتیجه همکاری سازمان سینمایی و بانک شهر موفقیت آمیز باشد.خیر الله بیراموند معاون بازاریابی در امور مشتریان بان شهر نیز با اشاره به تهیه توافقنامه میان طرفین، درباره تعهدات بانک شهر و سازمان سینمایی توضیحاتی ارائه کرد. نصب دستگاه های پوز و خودپرداز و اینترنت بانک، مشارکت در پروژه های عمرانی فرهنگی از جمله مفاقد این قرار داد است.

بیراموند همچنین یادآور شد: سینماها صرفا با کاربری فرهنگی کاربرد ندارند و خوشبختانه پیشنهاد ما مبنی بر کاربری چند منظوره پروژه های سینمایی مورد قبول سازمان سینمایی واقع شد و بانک شهر آماده همکاری در ساخت چنین پروژه هایی با توجیه اقتصادی را دارد.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات مستقیم به هنرمندان و سرمایه گذاری در ساخت آثار سینمایی با توجیه اقتصادی از دیگر مفاد این توافقنامه است. بیراموند ادامه داد: ما این آمادگی را داریم سینماهایی مانند لاله زار را تبدیل به احسن کرده و از قبال آن، سالن های سینمایی مورد نیاز شهر در بخش های مختلف را بسازیم.

در ادامه این مراسم سید مصطفی ابطحی قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری گفت: حضور مدیرانی از جنس فرهنگ در بانک شهر کار ما را ساده می کند. به گفته وی، ارائه تسهیلات سینماگران، مشارکت در ساخت فضاهای سینمایی با چند کاربری و مشارکت در تولید فیلم های سینمایی از جمله مواردی است که بر اساس توافقنامه، طرفین می توانند در این باره همکاری کنند. معاون آموزش و پژوهش سازمان سینمایی تاکید کرد: ساخت فیلم های خوب درباره کارکرد بانک ها می تواند به آنها در جذب سرمایه مردم کمک کند و در این راه مذاکراتی نیز با هنرمندان انجام شده است.

محمد احسانی معاون ارزشیابی آثار سازمان سینمایی، علیرضا رضاداد مشاور ارشد رییس سازمان سینمایی، سید مصطفی ابطحی قائم مقام امور اقتصاد و سینما و معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی بصری، رمضانعلی حیدری به عنوان مشاور راهبردی سازمان سینمایی، تابش فر معاون ارتباط با شهرداری ها و خیر الله بیراموند معاون بازاریابی در امور مشتریان بانک شهر از مدیران حاضر در این جلسه بودند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>