سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۶ مهر ۱۳۹۳ در ۱۲:۳۶ ب.ظ چاپ مطلب

«سرو زیر آب» توجه ویژه به شهدای گمنام دارد/ سرمایه فراهم شود، تولید را شروع می‌کنیم

hamed-hoseini

تهیه‌کننده «سرو زیر آب» گفت: این فیلم یک تولید دشوار و سنگین است و سه برابر «ملکه» هزینه دارد.

تهیه‌کننده «سرو زیر آب» گفت: این فیلم یک تولید دشوار و  سنگین است و سه برابر «ملکه» هزینه دارد.

حامد حسینی که بعد از دریافت پروانه ساخت این فیلمنامه دغدغه جذب سرمایه را عامل تاخیر در ساخت فیلمش می‌داند به سوره سینما گفت: با بنیاد سینمایی فارابی و منابع دیگر مذاکرات زیادی انجام دادیم، اما هنوز به نتیجه دلخواه نرسیدیم. در شرایط فعلی ما جزو آن دسته نیستیم که با دریافت راحت سرمایه بتوانیم سالی چند فیلم سینمایی بسازیم. باید منتظر باشیم تا شرایط جذب سرمایه برای این فیلمنامه شریف فراهم شود.

وی افزود: پیش‌تولید «سرو زیر آب» بسیار سنگین‌تر از «ملکه» است. از این جهت که لوکیشن‌های متنوع و شرایط سخت تری مانند فیلمبرداری در موقعیت های مختلفی چون خشکی و زیرآب و … دارد. فیلم تعداد زیادی بازیگر و تولیدی پرهزینه دارد، ولی ما همچنان معتقدیم که فیلم باید ساخته شود و برای تولیدش دست از تلاش بر نخواهیم داشت. فیلم از نظر مضمون حرفی برای گفتن دارد.

حسینی گفت: اگرچه در تولید ممکن است سه برابر «ملکه» هزینه داشته باشد اما هنوز به این نتیجه نرسیدیم که الان زمان مناسبی برای تولید نیست و تقریبا سه سال است که درگیر تحقیق و پژوهش هستیم تا به نتیجه برسیم. نگارش فیلمنامه کامل شده اما در مذاکراتی که با منابع مختلف داشتیم خواستار اعمال نظراتی جزئی بودند که در صورت قطعیت همکاری بدون تعصب موارد قابل تغییر را مورد توجه قرار خواهیم داد.

این تهیه‌کننده ادامه داد: «سرو زیر آب» یکی از شاخص ترین آثار در حوزه دفاع مقدس است که با توجهی ویژه به شهدای گمنام می‌پردازد. اگرچه ممکن است بعدها آثار ارزشمندی در این رابطه ساخته شود اما تا الان کسی به این شکل به شهدای گمنام نپرداخته است. این فیلم با به تصویر آوردن ادیان، قومیت‌های مختلف و نقش‌شان در دوره هشت سال دفاع مقدس ماجراهایی  اواخر جنگ را روایت می‌کند و در گونه ملی – مذهبی باورهای دینی ایرانی را نشان می‌دهد.

«سرو زیر آب» را محمدعلی باشه آهنگر کارگردانی می‌کند. فیلمسازی که در کارنامه‌اش فیلم‌های «بیداری رویاها»، «فرزند خاک» و «ملکه» را دارد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>