سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۲۸ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۵۱ ب.ظ چاپ مطلب

«یک شب» بلاخره روی پرده را دید

yek-shab-1

فیلم سینمایی «یک شب» ساخته نیکی کریمی بعد از ظهر یکشنبه ۲۷ مهرماه با حضور سینماگران در سینما آزادی روی پرده رفت.

فیلم سینمایی «یک شب» ساخته نیکی کریمی بعد از ظهر یکشنبه ۲۷ مهرماه با حضور سینماگران در سینما آزادی روی پرده رفت.

سوره سینما- در این مراسم که احمد طالبی‌نژاد، نوید محمدزاده، هایده صفی یاری، آزاده نامداری، حسین جعفریان، امیر عابدی و …در آن حضور داشتند، شاهین امین منتقد سینما به عنوان مجری با نقل قول از عباس کیارستمی عنوان کرد: کیارستمی چند سال قبل گفته بود که دیگر توقیف فیلم بی‌معنی شده است.  وقتی که سی دی بسیاری از فیلم‌های توقیفی به راحتی در خیابان‌ها عرضه می‌شو . گذشت سال‌ها نشان داده که توقیف فیلم هیچ وقت نتیجه نداده است. من امیدوارم که همه فیلم‌ها درزمان خودشان اکران شوند و به بلای توقیف دچار نشوند.

yek-shab-2

نیکی کریمی با تشکر از دوستانی شروع کرد که امکان دیده شدن فیلمش را فراهم کرده‌اند و گفت: از  آقای ایوبی، امیرحسین علم الهدی، امیر عابدی و تمام دست اندرکاران گروه سینمایی «هنر و تجربه» تشکر می‌کنم که با این اقدام باعث شدند فیلم‌هایی از این قبیل اکران شوند.نیکی کریمی همچنین با لحن جالبی  از همه کسانی که در این ۱۰ سال نگذاشتند فیلم اکران شود تشکر کرد و ادامه داد: فیلم «یک شب» در سال‌های اخیر مسیر دشواری را طی کرد و ما در این سال‌ها سختی های فراوانی کشیدیم.

نیکی کریمی با تشکر از حسین جعفریان فیلمبردار فیلم «یک شب» گفت: ما در یک زمستان سخت این فیلم را ساختیم . من آن زمان انعطاف امروز خودرا نداشتم و سر هر پلان چانه می زدم و می‌گفتم باید حتما اینجوری باشد. همکاری با آقای جعفریان لذت‌بخش بود و جزو افتخاراتم محسوب می‌شود.

yek-shab-3

حسین جعفریان فیلمبردار «یک شب» گفت: متاسفم که ۱۰ سال پیش این فیلم نمایش داده نشد و خوشحالم که پس از ۱۰ سال نمایش داده می شود. به نظرم اگر ۱۰ سال پیش این فیلم نمایش داده می شد بازتاب بسیار بهتری داشت. با توجه به اینکه تمامی صحنه های فیلم در شب اتفاق می افتاد من مجبور بودم از نگاتیو هایی خاصی استفاده کنم که برخی از آنها در ایران نبود و برای یک نگاتیو که از انگلستان برای من بیاورند ۲۵ روز فیلمبرداری را به تعویق انداختم. سایت کداک هم برای تبلیغ این نگاتیوش بخشی از فیلم یک شب را در سایت خود گذاشت.

«یک شب» با بازی هانیه توسلی داستان دختری است که به دلیل اختلاف با مادرش یک شب را تا صبح بیرون خانه می‌ماند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>