سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱۰:۵۳ ق.ظ چاپ مطلب

پیام تسلیت رئیس حوزه هنری در پی رحلت آیت الله مهدوی کنی

mahdavi-hozeh

در پی رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی صادر کرد.

در پی رحلت آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی صادر کرد.

سوره سینما – به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، به دنبال رحلت جانسوز آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«العلماء باقون ما بقی الدهر»

«رحلت ملکوتی حضرت آیت الله مهدوی کنی، خسارتی سنگین برای عالم تشیع، حوزه علمیه و انقلاب اسلامی است که این ضایعه را جز لطف خداوندگار جبرانی نخواهد بود. این عالم بصیر و مجاهد جلیل القدر که از پیشگامان انقلاب و محرمان رازآشنای امام (ره) بود، عمر پر برکت خود را صرف علم و تقوا و تربیت و اصلاح و بیداری جامعه و نشر معارف اسلام نمود و در این راه هرگز ذره و لحظه‌ای غافل نشد.ایشان در طول چندین دهه تلاش مخلصانه و متمادی تصویری جاودان از خویش در خاطره‌‌ها به جا گذاشت که تا همیشه چون چراغی هدایتگر و الگوی آزادگان خواهد بود.ضمیر مصفای آن مبارز پارسا و عارف وارسته، آینه‌ای زلال و سرچشمه فیوضات معنوی الهی بود که آثار مبارک آن را در برهه‌های حساس اجتماع و دوران حیات طیبه ایشان شاهد بودیم.

حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی فقدان این انسان بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحنا له الفداء)، مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، بیت شریف ایشان و ملت بزرگ ایران تسلیت عرض کرده و ضمن آرزوی علو درجات و رحمت واسعه الهی برای آن فقید سعید، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می‌کند.»

حضرت آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در روز چهارشنبه ۱۴خرداد ۹۳ و پس از شرکت در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دچار حمله قلبی و به بیمارستان بهمن منتقل شد.
وی سه شنبه ۲۹ مهر، در بیمارستان قلب شهید رجایی و در سن ۸۳ سالگی بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>