سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۳۰ مهر ۱۳۹۳ در ۱:۰۳ ب.ظ چاپ مطلب

لمپن‌هایی که با پاشیدن آب، اسیدپاشی را مسخره کردند/ حرف‌های مهدی باقربیگی درباره وضعیت اصفهان

bagher-beigi

بازیگر محبوب «قصه‌های مجید» معتقد است بیشتر از حادثه اسیدپاشی، برخورد افرادی که این ماجرا را به شوخی گرفته‌اند تلخ است.

بازیگر محبوب «قصه‌های مجید» معتقد است بیشتر از حادثه اسیدپاشی، برخورد افرادی که این ماجرا را به شوخی گرفته‌اند تلخ است.

مهدی باقربیگی هنرمند اصفهانی که در سال‌های اخیر در شورای شهر اصفهان هم حضور فعال دارد در رابطه با ماجرای اسیدپاشی در اصفهان به سوره سینما گفت: چنین فجایعی مربوط به زمان و مکان نیست. همه جای دنیا بین افراد سالم جامعه یک عده افراد بیمار هستند و این اتفاق مختص به شهر تاریخی و زیبای اصفهان نیست. مردم اصفهان مهمان‌نواز و عاطفی هستند که خدا و پیغمبر را قبول دارند. مذهبی بودن آنها ریشه در اصالتشان دارد. کسی که دست به این کار زده بیمار است. اگر این فرد کمی انسانیت داشت هیچ‌وقت عامل بدبختی دختران جوانی نمی‌شد که تا آخر عمرشان با چهره‌ای نامناسب مجبور به زندگی دشوار اجتماعی و خانوادگی باشند.

وی گفت: مسئولان باید پیگیری کنند و البته همه دوستان در حیطه کاری خودشان فعال هستند، اما کلا باید جو محیطی به گونه‌ای باشد که اصلا این اتفاق پیش نیاید. به طور کل باید سابقه ای از هر کاری داشته باشیم نه اینکه تا جریانی پیش آمد دست به کار شویم. بعد دوباره همه چیز یادمان برود. این گونه برخوردها مثل مسکن عمل می‌کند. اگر اتفاقی در حال وقوع است، چنان سفت و سخت پیگیر باشیم و با برنامه‌ریزی پیش برویم تا کسانی که از اساس دچار فقر فرهنگی هستند تصور چنین کاری هم به ذهنشان خطور نکند.

بازیگر فیلم سینمایی «شرم» افزود: از روزی که این اتفاق افتاده خانم‌ها کمتر در مکان های عمومی تردد می‌کنند و اغلب شیشه ماشین هایشان را هم بسته نگه می دارند. طبیعتا با چنین عملی همه استرس دارند، اما اتفاق وحشتناک ترین اتفاقی که این روزها رخ داده حضور عده ای لمپن است که فاجعه به این بزرگی را به سخره گرفتند. آنها پارچ آب به صورت زنان می‌ریزند و می‌خندند . این جریان شوخی نیست و اثرات مخرب آن از اصل فاجعه بیشتر است.

باقربیگی گفت: نمی دانم این لمپنیسم از کجا نشات می‌گیرد؟ هر چه هست بدتر از بدی است که باید از ریشه خشکانده شود. هنرمندان و چهره های اصفهانی با جان و دل حاضرند هر کاری برای جلوگیری از اسید پاشی انجام دهند. اما عملا تا کسی از مسئولان اقدام نکنند هنرمندان کاری از دست شان بر نمی‌آید. من با توجه به مسئولیتی که در شورای شهر دارم می توانم حرف بزنم، اما به طور کل وظیفه ماست به مردم آرامش دهیم و جو حاکم بر شهر را به روال سابق برگردانیم.

بازیگر مجموعه «در مسیر زاینده‌رود»  گفت: اگر مثلا فرماندار اصفهان بگوید ما در حال پیگیری موضوع هستیم و همه چیز روبراه می شود شاید مردم بگویند این مسئول بر حسب وظیفه اش باید چنین سخنانی بگوید، اما این حرف اگر از زبان ورزشکاران یا هنرمندان گفته شود مردم به خاطر اعتمادی که به آنها دارند بیشتر باور می‌کنند. مسئولان شهر اصفهان واقعا پیگیر هستند تا مشکل را به زودی حل کنند. اما به قول معروف ما نمی‌توانیم جیب همه را بگردیم . رسانه ای مثل تلویزیون قدرت تاثیر گذاری عجیبی دارد و بهتر است این مساله را با مردم در میان بگذارد، تا ذهن مردم نسبت به شیوع این بیماری جلب شود. آگاهی دادن به مردم به ویژه خانم‌ها می‌تواند آنها را نسبت به این مسائل هشیارتر کند.

مهدی باقربیگی گفت: جریان خفاش شب زمانی توسط تلویزیون علنی شد که دیگر کار از کار گذشته بود و قاتل در شرف مجازات اعدام بود. اگر از همان ابتدا تلویزیون این بحران را با مردم مطرح می‌کرد قطعا این هشدار به مردم داده و ذهن آنها آگاه می‌شد. این حادثه قربانیان کمتری می‌گرفت و جو عمومی زودتر آرام می‌شد.  رسانه ملی ورای همه رسانه‌ها و توصیه‌ها است و می‌تواند در زمینه آگاهی دادن، اطلاع رسانی و آرام کردن محیط موثرتر باشد.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>