سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۳ در ۹:۴۵ ق.ظ چاپ مطلب

«امروز» به مراکش رفت

Emrooz (16)

فیلم سینمایی «امروز» نماینده ایران در اسکار در مراکش روی پرده می‌رود.

فیلم سینمایی «امروز» نماینده ایران در اسکار در مراکش روی پرده می‌رود.

سوره سینما-ایسنا نوشت: فیلم سینمایی «امروز» رضا میرکریمی در ادامه حضورهای بین‌المللی‌اش در جشنواره فیلم «رباط» مراکش به نمایش درآمده است. بیستمین دوره این جشنواره که به سینمای مولف مطرح است از ۲ تا ۱۰ آبان ماه درحال برگزاری است. رضا میرکریمی نیز برای نمایش فیلمش عازم مراکش می‌شود. بنا بر این گزارش، نمایش فیلم «امروز» پیش از این در بخش مسابقه «تصاویر آسیا» بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «استکهلم» و «تسالونیکی» قطعی شده بود و طی دو ماه گذشته در جشنواره «تورنتو» نیز به نمایش درآمد.

«امروز» که اولین همکاری میرکریمی با پرویز پرستویی به شمار می‌رود، براساس طرحی از رضا میرکریمی است و فیلمنامه‌ آن را شادمهر راستین و رضامیرکریمی نوشته‌اند. در این فیلم پرویز پرستویی، سهیلا گلستانی، شبنم مقدمی، حسام محمودی،اشکان جنابی، آسیه ضیایی، آوا شریفی، مدیا ذاکری، روزبه حصاری، امیرکربلایی، مرتضی آقا حسینی، مهتاب کُرکوندی، امین م‌ری، شهلا نَدری، شیرین‌فرخنده‌نژاد، سجاد تابش، مرجان قمری، مهناز میرزایی، نیوشا گودرزی، علی‌اصغر کُردبچه، عباس موسوی، گیتی قاسمی، مریم توکلی، امیر یوسفی و مهناز میرزایی بازی می‌کنند. در خلاصه داستان «امروز» آمده است: یونس راننده تاکسی کهنه‌کار در پایان یک‌روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقات زیادی در انتظار اوست.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>