سوره سینما

پایگاه خبری-تحلیلی سینمای ایران و جهان

sourehcinema
تاریخ انتشار:۵ آبان ۱۳۹۳ در ۱۲:۲۴ ب.ظ چاپ مطلب

بسیاری از هنرمندان در دوره ضرغامی بلاتکلیف و طلبکار ماندند/ ایجاد شبکه‌های جدید اشتباه بود

majid-mozafari1

بازیگر مجموعه «انقلاب زیبا» از عملکرد مهندس عزت‌الله ضرغامی در صدا و سیما انتقاد کرد.

بازیگر مجموعه «انقلاب زیبا» از عملکرد مهندس عزت‌الله ضرغامی در صدا و سیما انتقاد کرد.

مجید مظفری بازیگر سینما و تلویزیون درباره عملکرد سازمان صدا و سیما در دوران ریاست عزت الله ضرغامی به سوره سینما گفت: از زمانی که ایشان به عنوان رییس منصوب شدند بسیاری از هنرمندان جذب تلویزیون شدند و شروع به کار کردند. حتی در نوع کارها هم به پیشنهادها و مشورت های ایشان توجه می کردند و خود من با نظر آقای ضرغامی دوربینم را برای تولید به خارج از تهران بردم و در شهرستان ها فعالیت کردم، اما حمایتی صورت نگرفت و در حالی که خیلی از دوستان با بودجه سنگین در تهران به راحتی کار می‌کردند ما با سختی در شهرستان مواجه بودیم.

وی با تاکید بر اینکه باید حمایت بیشتری از هنرمندان صورت می‌گرفت ادامه داد: من برای تولید سریال «یار و عیار» با رییس قبلی امور استان ها قراردادی بستم و حتی پیش پرداخت ۵ قسمت از کار را دریافت کردیم و کار را ادامه دادیم که در ۱۳ قسمت بود، اما ناگهان شخصی به نام طهماسبی که من از سابقه هنری و مدیریتی و میزان سواد وی هیچ اطلاعی ندارم، جلوی کار را گرفت. در صورتی که پیش از حضور وی کار تایید و تصویب شده بود، اما با بهانه های غیرمنطقی مانند ضد جنگ بودن اثر، قرار داد را یکطرفه فسخ کردند.

مجیدی افزود: در طول سال‌های فعالیت مهندس ضرغامی تعداد کمی کار خوب مانند «مختارنامه» و «در چشم باد» ساخته شد. یک عده خاص مشغول به فعالیت بودند، اما در این میان بسیاری از کارگردانان و هنرمندان بلاتکلیف و طلبکار ماندند. من در این سال‌ها بیش از ۱۵ تله فیلم تولید کردم و یک سریال هم که برای مرکز ارومیه ساختم. همین فعالیت ها منجر به جمع شدن دفتر سینمایی ما شد و ماشین خود را فروختم تا از پس هزینه ها بر بیایم. فعلا با احتساب مبلغ کار ارومیه حدود ۱۵۰ میلیون تومان طلب دارم.

majid-mozafari2

بازیگر سریال «انقلاب زیبا» در ادامه افزود: سازمان صدا و سیما در دوران محمد هاشمی عملکرد خوبی داشت و پس از آن هم علی لاریجانی به درستی حرکت کرد، اما در دوران ضرغامی اشتباهات زیادی صورت گرفت که البته در سال‌های اخیر خالی شدن دست تلویزیون در بخش اقتصادی مزید بر علت شد. یک تصمیم اشتباه در این دوران، ایجاد شبکه‌های جدید بود که زیاد منطقی به نظر نمی‌رسید. دوستان مجبورند برنامه‌های تکراری روی آنتن بفرستند تا کنداکتور پر شود.

بازیگر فیلم سینمایی «مسافران» ادامه داد: در این سال‌ها یکی از مدیرانی که من بسیار از عملکرد وی راضی هستم آقای فرجی مدیر شبکه یک است که در اکثر پروژه‌ها حاضر و ناظر بود و به تولیدات سرکشی می‌کرد. آقای فرجی با راهنمایی‌های خود راجع به شخصیت‌ها و محتوا و جوانب دیگر تاثیر مثبتی روی عوامل و روند کار می‌گذاشت و به معنای واقعی مدیریت می‌کرد. او حمایت‌های لازم را از مرحله آغاز تصویربرداری تا مونتاژ از گروه تولید انجام می‌داد.

مظفری با گلایه دوباره از امور استان‌های سازمان صدا و سیما گفت: من در حال حاضر مبلغی را طلبکار هستم و می‌توانم به دفتر حقوقی مراجعه کرده و پیگیر مطالباتم باشم ، اما همین جا اعلام می‌کنم به قدری منش دارم که چنین حرکتی نکنم. این حرکت را در شان خود نمی‌دانم و فقط دوست دارم بدانم که طهماسبی از کجا آمده و تحصیلاتش چیست که بدون دلیل منطقی در رابطه با کار من می‌گوید که ما به دفتر ارومیه اعلام کردیم و کار یک طرفه فسخ شده است.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>